آغاز بکار سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشکسوتان عرصه موسیقی پنج شنبه شب (۲۵ اسفند) در شیروان افتتاح می شود.

زهره بابایی- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: طبق برنامه ریزی های قبلی و از پیش تعیین شده افتتاح سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی پنج شنبه شب ۲۵ اسفندماه، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل مجتمع فرهنگی و هنری غدیر این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: رونمایی از پوستر جشنواره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنرانی وزیر و مسئولان استانی و اجرای موسیقی مقامی توسط هنرمندان و پیشکسوتان عرصه موسیقی این استان از برنامه های این افتتاحیه است.

 

بابایی عنوان کرد: هم اکنون ۱۵۰ نفر در عرصه موسیقی مقامی شیروان فعالیت دارند که نیازمند حمایت مسئولان استانی و شهرستانی هستند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان بیان کرد: هنر موسیقی به سبب برخورداری از اصوات دلنشین و اشعار پرمعنی، مهم‌ترین ابزار برای اتحاد بین اقوام به حساب می‌آید.

 

بابایی اضافه کرد: موسیقی، زمینه ساز تقویت دوستی‌ها و رفاقت‌ها بین هنرمندان و مخاطبان در اقوام مختلف می‌شود و برگزاری جشنواره‌ها هر چند در حوزه فرهنگ و حوزه ثمرات زیادی به همراه دارد، اما اصلی ترین دستاورد چنین رخدادهایی ایجاد هم گرایی جوانان اقوام مختلف با یکدیگر است.

 

گفتنی است، شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در شرق بجنورد واقع است که بیشتر مردمان این خطه به زبان کرمانجی تکلم می‌کنند و موسیقی مقامی هم با زندگی آنها عجین گشته است.

کد خبر 1257815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha