راهبرد نرم مراکز مشاوره پلیس در کاهش جرایم وکم کردن هزینه های جرم است

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا شرق استان تهران با اشاره به ورود هوشمندانه و علمی پلیس در حوزه مشاوره و مددکاری گفت: قریب به ۱۱۵ هزار خدمات مشاوره ای در ۱۱ ماهه اول سال به مراجعین مراکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری ها ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، سرهنگ هادی حسن زاده شهابی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، ظهر امروز چهارشنبه(۲۴ اسفندماه) در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت حضور و فعالیت موثر مشاوران و مددکاران در کلانتری ها،گفت: مراکز مشاوره در فرماندهی انتظامي استان با هدف اعتماد سازي بين پليس و مردم، تلاش در جهت از بين بردن زمينه هاي بروز معضلات اجتماعي و پيشگيري از آنها و همچنين آگاه سازي جامعه به منظور افزايش توانمندي هاي مقابله اي و ايجاد فرهنگ مشاوره در بحران هاي زندگي راه اندازي شده است.
وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و اقدامات مشاوران و مددکاران کلانتری ها در سال جاری به ایراد گزارشی از عملکرد مشاوران و مددکاران کلانتری ها در 11 ماه سال جاری پرداخت و اذعان داشت که خوشبختانه به همت و تلاش مشاوران و مددکاران، در سطح حوزه از میان پرونده های ارجاعی به دوایر اجتماعی کلانتری ها، 78 درصد مصالحه حاصل شده است که این امر نقش مشاوران و مددکاران را در کاهش بار قضائی پرونده های ارجاعی و حضور آنها را در کلانتری ها ثابت و پررنگ می کند.
سرهنگ حسن زاده شهابی با اشاره به اینکه بیشترین پرونده های ارجاعی به دوایر اجتماعی کلانتری ها موضوعات خانوادگی و سپس درگیری و نزاع می باشد گفت: مشاوران و مددکاران علاوه بر رسیدگی و ارائه خدمات مشاوره رایگان به مراجعه کنندگان و شهروندان در حوزه های مختلف خانوادگی، روانی، اجتماعی، تحصیلی، تربیتی و... انجام فعالیت های مختلف از جمله برگزاری جلسات مشاوره فعال در سطح حوزه های خود با تعامل و همکاری نهادهای مختلف، برگزاری جلسات بهداشت روان برای پرسنل و وظیفه را نیز بر عهده دارند.
وي امنيت، سلامت و نشاط را 3 نياز اصلي و بنيادي براي زندگي انسان ها دانست و گفت: نظم و قانون دو مؤلفه به هم پيوسته و مرتبط در راستاي تأمين نيازهاي اساسي هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شرق استان تهران در خاتمه تصريح كرد: استفاده از ظرفیت هنر در انتقال مفاهیم پیشگیرانه و روانشناختی به جامعه هدف، از دیگر روش های موثر و تاثیر گذار می باشد که در دستور کار این معاونت می باشد بهره مندی از سایکو دراما، تولید مستند مشاوره و مددکاری و همچنین تولید انیمیشن های کوتاه با مضامین آموزشی روانشناختی از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده در این حوزه می باشد.

کد خبر 1257856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha