نتیجه مصاحبت با علما پاکیزه شدن جان و تن است|اقامه نماز اول وقت یکی از بهترین دستاوردهای اسلام

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: آیت الله شیخ زین العابدین باکویی از فرهیختگان و از افتخارات بود، نتیجه مصاحبت با علما پاکیزه شدن جان و تن است، مردم هم باید قدردان و قدرشناس بوده و تعالیم را از آن‌ها بیاموزند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه در مازندران- امروز(۲۴اسفند) در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله باکویی در محمدآباد دودانگه،  ضمن تسلیت ارتحال عالم وارسته و فقیه عالیقدر مدرس والامقام حضرت آیت الله شیخ زین العابدین باکویی، اظهار کرد: در چنین فضایی با یک مصیبت دردناک مواجه شدیم، ایشان فرزند عالم خدوم و نام آشنای منطقه مرحوم شیخ اسحاق باکویی بودند که مدتها به این منطقه خدمت کرد.

وی با اشاره به خدمات گسترده مرحوم آیت الله باکویی، افزود: بنده قبل از انقلاب در قم بخشی از درس معالم را در خدمت ایشان خواندم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: خدای بزرگ در آیه ۱۵ سوره اسرا می‌فرماید که اگر کسی هدایت شود به نفع خودش و اگر گمراه شود به ضرر خودش است، کسی شکرگزاری کند نتیجه‌اش به خودش می‌رسد، کفرورزی به خدا هم به ضرر خود انسان است.

 

وی با اشاره به آیه دیگری از قرآن کریم، ادامه داد: از نوادگان ابراهیم و اسحاق (ع) عده‌ای کار نیک می‌کردند و عده‌ای هم ظالم بودند، چنانچه کسی عهد خود را با خدا و پیغمبرش بشکند به ضرر خودش کرده است، از این قبیل آیات در قرآن زیاد داریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما انسان‌ها این است که سود و زیان خودمان را نمی‌دانیم اینکه چه چیزی به نفع و چه چیزی به ضرر ماست و گاهی برعکس فکر می‌کنیم، یعنی یا جهل داریم و یا غفلت.

وی یادآور شد: بشر در طول تاریخ در زمینه اینکه چه کاری درست است و چه کاری نادرست دارای مشکل بوده است، امروز هم ما باوجود رونق علم و دانش این مشکلات را داریم، گاهی بشر مرتکب اعمالی می‌شود که نه فطرت و نه عقل می‌پسندد. 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اعلام کرد: عالمانی همچون شیخ باکویی‌ها افتخار مازندران و کشور بودند، علم در مقابل جهل قرار دارد، در دنیای امروز نمونه‌هایی از جهل مشاهده می‌شود که خوب نیست، سوال اینجاست که چه باید کرد؟ اینجا جای عالمان بابصیرت که جامعه را روشن کنند خالیست که چه چیزی به نفع و چه چیزی به ضرر مردم است مهم است.

 

وی تاکید کرد: نتیجه مصاحبت با علما پاکیزه شدن جان و تن است، عالمان دین ما را از آنچه که بد و خوب است آگاه می‌کنند، این عالمان هستند که می‌توانند جامعه را با تعالیم وحی آشنا کنند، مردم هم باید قدردان و قدرشناس مقام علم و عالمان بوده و تعالیم را از آن‌ها بیاموزند و به رهنمودهای آنها توجه و عمل کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در پایان تاکید کرد: یکی از بهترین دستاوردهای اسلام نماز اول وقت است، تصمیم بگیرید اولا همیشه باوضو باشید و ثانیا همیشه نماز اول وقت بخوانید.

کد خبر 1257883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha