جشنواره غذاهای محلی در بندر آستارا برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن سال نو،جشنواره غذاهای محلی، نان و شیرینی‌های سنتی در بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در آستانه عید نوروز؛ جشنواره غذاهای محلی، نان و شیرینی‌های سنتی صبح امروز ( جمعه، ۲۶ اسفند) در محل موزه فرهنگ و هنر حکیم نظامی این شهرستان برگزار شد.

 

این جشنواره با هدف معرفی و اﺣﯿﺎی ﻏﺬاﻫﺎی ﺳﻨﺘﯽ و ﺑﻮﻣﯽ و ﻣﻌﺮﻓﯽ آداب و رﺳﻮم و ﻓﺮﻫﻨﮓ اﺻﯿﻞ ﮔﯿﻼﻧﯽ در عید نوروز، ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﻣﺼﺮف ﻏﺬاﻫﺎی ﻣﺤﻠﯽ، ﺑﺎزﮔﺸﺖ ﻏﺬاﻫﺎی ﺳﻨﺘﯽ ﺑﻪ ﺳﺒﺪ ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﺮدم و اﻓﺰاﯾﺶ روﺣﯿﻪ ﻧﺸﺎط و ﺷﺎداﺑﯽ برگزار شد.

 

در این جشنواره واحدهای تحت‌پوشش وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جدیدترین و محلی‌ترین غذاهای خود همچون لونگی مرغ، قورما، لونگی ماهی سفید و چغیرتما را در قالب طبخ سرد عرضه کردند.

 

اجرای موسیقی سنتی از دیگر بخش‌های این جشنواره بود که با استقبال حاضرین همراه شد.

 

حسن کاظمی – رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا در این جشنواره اظهارکرد: برگزاری جشنواره‌ها گامی موثر در جهت معرفی غذاهای محلی است.

 

وی افزود: غذاهای محلی نقش عمده و مهمی در شناساندن فرهنگ بومی هر منطقه ایفا می‌کنند و با معرفی آنها از طریق رسانه‌های مختلف، گرایش مردم به غذاهای آماده کمتر می‌شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا تصریح‌کرد: شهرت غذاهای محلی بندر آستارا همچون لونگی ماهی سفید، لونگی مرغ، باسترما، چغرتما و ... باعث شده پخت آنها در غذاخوری‌ها برای گردشگران شده است.

 

کاظمی خاطرنشان‌کرد: گردشگری غذا از انواع گردشگری در جهان است و بعد از جاذبه‌های طبیعی، انواع غذاهای محلی هر منطقه می‌تواند در جذب و ماندگاری گردشگران نقش ویژه‌ای ایفا کند.

 

کد خبر 1258056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha