مردم از فیوضات ماه مبارک رمضان استفاده لازم را داشته باشند

امام جمعه بجنورد گفت: ماه مبارک رمضان ماه ویژه ای است که باید از آن بهره برد و با دعاها از زندان گناه نجات پیدا کنیم و با نمازخواندن و احیای شب های قدر می توان از برکات آن بهره برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: باید ابتدای سال را با ترک گناه آغاز کرد، باید روزه را به جا آورد که ماه رمضان حرمت و احترام دارد و نباید روزه خوای کرد، مسئولان مربوطه برای مسافران برنامه ریزی کنند تا در پارک ها این روزه خواری انجام نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: حرمت شکنی عاقبت بدی برای کل جامعه دارد و گناه، تمام جامعه را دچار مشکل می کند و حرمت شکنی ماه مبارک رمضان هم برای تمام جامعه بد است.

 

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: دو بهار طبیعت و بهار روح وجان در پیش است که به یک جا ختم می شود در بهار طبیعت باید به آثار نعمت خداوند نگاه کرد که زمین مرده را چگونه زنده می کند تمام طبیعت زنده می شود و اثری از آثا رحمت الهی است.

 

امام جمعه بجنورد بیان کرد: از احیای زمین می توان عبرت گرفت و از میوه و ثمرات آن می توان بهره برد، هم رحمت است، عبرت است و درس است، انسان هم مانند طبیعت زنده می شود و باید پاسخگوی اعمال خود باشد، در بهار طبیعت اعمالی را قرار داده‌اند در اولین روز نوروز باید روزه، نماز و دعا خوانده شود.

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: اعضای شورای شهر میادین و پارک ها را مزین به احادیث و تبلیغات ماه مبارک رمضان کنند که فضای شهر را اهل روزه جلوه دهند، در بحث افطاری دادن مستحب است افطاری دهید و روزه را برای نیازمندان و افطاری داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: نمازها را در مسجد بخوانیم و در سحرها دعا و قرآن بخوانیم تا رشد و تعالی از این ماه به دست آوریم.

 

 

 

کد خبر 1258076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha