روزه ماه رمضان، سپری در مقابل آتش جهنم است

امام جمعه موقت خیرآباد شهرستان ورامین گفت: روزه ماه رمضان، سپری در مقابل آتش جهنم است، انسان وقتی در این دنیا به این تکلیف مهم پرداخت و آن را انجام داد، عکس العمل اخروی آن نجات از آتش جهنم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام امیرحسین عابدی امام جمعه موقت منطقه خیرآباد شهرستان ورامین در خطبه های نمازجمعه، اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، ماهی که یکی از ماه های خوب خدا است، ماهی که درب های رحمت الهی به روی بندگانش باز است‌.
وی با توجه به فرمایش امیر المومنین علیه السلام در خطبه ۱۱۰ نهج البلاغه گفت: روزه ماه رمضان، سپری در مقابل آتش جهنم است، انسان وقتی در این دنیا به این تکلیف مهم پرداخت و آن را انجام داد، عکس العمل اخروی آن نجات از آتش جهنم است.
امام جمعه موقت خیرآباد افزود: یکی از فواید ماه رمضان این است که انسان به مقام اخلاص نائل می‌شود زیرا وقتی انسان روزه می‌گیرد تمرکز انسان بر ذات لا یزال الهی است و توجه او از ما سوی الله قطع می شود.
حجت الاسلام عابدی بیان کرد: در ایام نوروز باید نسبت به کسانی که نیازمند هستند توجه داشته باشیم و در حد توانمان به آنها کمک کنیم.
وی با اشاره به مسائل روز، گفت: در روزهای اخیر شاهد تحرکاتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس بودیم که می‌خواهند با جمهوری اسلامی ایران ارتباطشان را از سر بگیرند.
خطیب جمعه خیرآباد عنوان کرد این کشورها فکر می کردند که بعد از فتنه هایی که در کشورمان ایجاد شد کار انقلاب تمام است و از طرفی رژیم صهیونسیتی هم هر سال به آنها وعده می داد که می‌خواهد به ایران حمله کند و می خواست که کشورهای خلیج فارس را با خود همراه کند، اما وقتی دیدند که فتنه ها کار ساز نشد و اسرائیل هم جرات نکرد تا وعده خود را عملی کند، فهمیدند که حریف ایران اسلامی نمی‌شوند و در نهایت صلاح خود را در ارتباط با جمهوری اسلامی دیدند.
حجت الاسلام عابدی گفت: سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران بر این است که هر کشوری که ذات آن مانند رژیم صهیونیستی خصمانه و نامشروع نباشد منعی برای ارتباط با آن وجود ندارد به شرطی که احترام متقابل را حفظ کرده و علیه جمهوری اسلامی  اقدامی نکنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر توافق ایران و عربستان نهایی شود ثمرات آن نه تنها به نفع طرفین بلکه به نفع جهان اسلام خواهد بود.
 

کد خبر 1258090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha