تفاهم نامه همکاری بین ایران و ریاض در راستای تغییر نظم جهانی است

حجت الاسلام سراوانی تفاهم نامه همکاری بین ایران و ریاض را در راستای تغییر نظم جهانی دانست و گفت: با این توافق، یک برگ زرین برای ما در جوامع بین الملل و نشانگر کوچکتر شدن آمریکا در صحنه بین المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام بدر سراوانی_امام جمعه موقت سنگر _ در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۲۶ اسفند) با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری بین ایران و ریاض، اظهار کرد: با این اقدام، معادلات جهانی به سمت و سویی که کسی فکرش را نمیکرد هدایت شد.

 

وی این موضوع را تغییر نظم جهانی دانست و افزود: به جرات ایران جزو بازیگران اصلی منطقه است که خودش را به وضوح نشان داده است.

 

حجت الاسلام بدرسراوانی اذعان کرد: آنچه که سبب قطع رابطه سیاسی بین ایران و ریاض بود داستانی است که از جانب آمریکا در آن کشور اعمال و ایجاد شد و آنهم هشت سال جنگی بود که با مردم مظلوم یمن آغاز کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها مدافع این مردم بود.

 

وی اضافه کرد: با این توافق، یک برگ زرین در میان بین الملل انجام گرفت و این نشانگر کوچکتر شدن آمریکا در صحنه بین الملل است.

 

حجت الاسلام سراوانی این اقدام را از جمله کارهای بزرگی دانست که به دست عزیزان ما در بخش امنیتی و دیپلماسی شکل گرفت و خاطر نشان کرد: کسی که توانست مسیر را در دست بگیرد عملا خود ایران عزیز و کسی که این اتحاد و دوستی را در روابط سیاسی ایجاد کرد بی شک کشور چین است.

 

وی در ادامه فرا رسیدن بهادر در بهار را تبریک گفت و بیان داشت: ما همزمان مصادف شدن بهار طبیعت و بهار معنویت را که تقارن زیبایی است به فال می‌گیریم.

 

حجت الاسلام سراوانی با استناد به روایتی از پیامبر که فرمودند«وقتی بهار را می بینید زیاد قیامت را یاد کنید» گفت: چرا که در قیامت زمین حالت مردگی به خود دارد و وقتی بهار می رسد حالت طراوت و زنده بودن طبیعت، روح زندگی به انسان دمیده می شود.

 

وی یادآور شد: همانطور که انسان در دنیا می میرد و در روز قیامت زنده می شود و این حقیقت را متوجه ما می کند که خدای متعال عمری را که به ما بخشیده باید در مسیر بندگی اش بهره ببریم.

 

حجت الاسلام سراوانی با بیان اینکه، پروردگار متعال در قرآن کریم می فرماید «بدانید که خدای متعال زمین را بعد از مرگش بیدار می کند» تصریح کرد: گرچه این موضوع در ظاهر کلام و قرآن مکرم است ولی امام صادق علیه السلام در خصوص باطن این آیه فرمودند «خدای متعال وعده دادند که جامعه بشری را با ظهور مولا و آقایمان امام زمان(عج) زنده خواهد کرد».

 

وی آنچیزی را که سبب زنده شدن قلب انسان می شود قرآن دانست و گفت: قرآن ربیع القلوب و بهار دلهاست و دیگری بنا بر فرمورده امام صادق(ع)، کلام و گفتار اهل بیت علیه السلام است.

کد خبر 1258091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha