جایگاه قانون برای جامعه تفهیم  و تبیین نشده است

آیت الله عبادی گفت: قانون برکات بسیاری برای جامعه دارد اما در این جهت کوتاهی کردیم چون جایگاه قانون را برای فرزندانمان به ویژه جوانان تفهیم نکردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی -نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- امروز شنبه (۲۷ اسفند) در آیین تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی استان اظهار کرد: یکی از نیازهای همه جانبه جامعه نیروی انتظامی و پلیس است. نیروی انتظامی کشورهای مختلف در نوع بسیاری از کارها، آموزش‌ها و تجهیزات با هم مشترک هستند اما در حقیقت هویت خویش می‌بینید گاهی ۱۸۰ درجه با هم تفاوت دارند و این را از جهت مبدأ و منتهی می‌توان بررسی کرد.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در جهان و کشورهای غربی وجود دارد اما محصول نهایی آنها عبارت از یک نوع نوکری برای جهان‌خواران ستمگر و کوبیدن مظلوم و مردم و راه را برای ستمگران صاف کردن است، افزود: وقتی مکتبی پوچی باشد و ارزش انسان به پایین‌تر از حیوان برسد چماق و هویج پاسخ می‌دهد‌.

 

امام جمعه بیرجند افزود: اما نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس اندیشه و تفکر خودش این مسئولیت را می‌پذیرد و استقلال به تمام معنا همراه با همه ارزش‌ها دارد و نتیجه کارش این است که عدل را اجرا و دست ستمگر را از سر مظلوم کوتاه کند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: البته ما باید حسرت بخوریم که از داخل خانواده‌ها تا آموزش و پرورش و آموزش عالی و تریبون‌ها نتوانستیم جایگاه قانون را برای خودمان و شهروندان و فرزندانمان تبیین کنیم و قانون از آن نعمت‌های مجهول است.

 

وی افزود: قانون برکات بسیاری برای جامعه دارد اما ما در این جهت نسبت به فرزندانمان کوتاهی کردیم چون جایگاه قانون را به آنها تفهیم نکردیم.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه قانون که حافظ همه حقوق و دریافت همه امتیازها است به فراموشی سپرده شده است، گفت: قانون است که بشر را در رده‌های مختلف و امتیازاتی که هر فرد و شهروند دارد بهره‌مند می‌کند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دولت نوکر قانون است و امنیت هم به واسطه همین قانون تأمین می‌شود، عنوان کرد: اما چه می‌شود که شهروندی می‌گوید قانون را قبول ندارم و این یک اشتباه شخصی نیست بلکه مجری و مزدور بیگانه است که قانون‌شکنی را در کشور ما ترویج می‌کند و این برنامه و طرح استعماری برای نابود کشور است.

 

وی با بیان اینکه یکی از ده‌ها مسئولیتی که پلیس امین و شجاع در جمهوری اسلامی دارد توجه داشتن به حفظ قانون است، تأکید کرد: همگان باید کمک کنند و جامعه را از این ناآگاهی نجات دهیم چون جامعه ما انقلابی است و ما مقصر هستیم که اهمیت و جایگاه قانون را برای فرزندانمان تبیین نکردیم.

 

 


 

کد خبر 1258142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha