فعالیت ۴ هزار گشت انتظامی در نوروز ۱۴۰۲

سردار رضایی گفت: بیش از چهار هزار گشت انتظامی برای نوروز ۱۴۰۲ در موضوعات مختلف، مناطق هدف، جاده‌ها و استان‌های هدف پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار سرتیپ قاسم رضایی- جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران- امروز شنبه (۲۷ اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های نوروزی و تدابیر پلیس برای کاهش تصادفات جاده‌ای، اظهار کرد: قرارگاه نوروزی مجموعه انتظامی از ۱۵ اسفند فعال است و حداقل تا ۱۵ فروردین استمرار دارد و دوسوم کل مجموعه انتظامی کشور از مرزها تا جاده‌ها، شهرها و سایر خدماتی که نیاز است، در صحنه حضور دارند.

 

وی با اشاره به اینکه تجربه پلیس نشان می‌دهد امسال بیش از سال‌های قبل سفر نوروزی خواهیم داشت، ادامه داد: مجموعه انتظامی کشور برای خدمات‌رسانی به مردم شریف و انقلابی ایران در این ایام که همه به گشت و گذار، صله ارحام، تفریح و زیارت می‌روند آماده‌باش خواهد بود.

 

سردار رضایی با بیان اینکه بیش از چهار هزار گشت انتظامی راهوری برای نوروز ۱۴۰۲ در موضوعات مختلف، مناطق هدف، جاده‌ها و استان‌های هدف پیش‌بینی شده است، افزود: دغدغه جدی پلیس همواره شادی و راحتی مردم است و یکی از مواردی که خوشی مردم را به تلخی‌های سنگین تبدیل می‌کند همین تصادفات است لذا توصیه پلیس به افراد این است که هنگام سفر و رانندگی یکسری اصول، تذکرات و مقررات را رعایت کنند.

 

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر پرهیز از سرعت غیرمجاز و سبقت از راست تأکید کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد تصادفات، صدمات و تلفات در ۳۰ کیلومتری شهرها است.

 

وی با اشاره به اینکه صحبت کردن با سرنشینان یا تلفن همراه منجر به خطر و حادثه جبران ناپذیر می‌شود، عنوان کرد: سایر اعضای خانواده هم در صورت مشاهده تخلف راننده تذکر دهند که باعث می‌شود تصادفات به حداقل برسد.

 

جانشین فرمانده کل انتظامی در خصوص هوشمندسازی پلیس گفت: اصل هوشمندسازی مفهوم گسترده‌ای است و در آموزش‌ها و مهارت‌های پلیس دنبال می‌شود تا مامور فراجا هنگام انجام وظیفه هوشمندانه مدیریت کند و در کنارش از ابزارهای فنی هم به درستی استفاده شود که بخشی از آن مانند مرزها انجام شده و در سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

 

سردار رضایی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بدحالی دانش‌آموزان در کشور متذکر شد: آرامش کشور ما خوشایند استکبار و معاندین نیست لذا هر روز به دنبال بهانه‌ای هستند و اخیرا حرکات ناموزونی را به طور هدفمند دنبال کردند البته آنچه متخصصان، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل گزارش دادند بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد این موضوعات ناشی از استرس و اضطراب و بعضی جاها بازیگوشی بوده یعنی دانش‌آموزان کارهایی را انجام می‌دادند تا کلاس‌های درس تعطیل شود.

 

وی ادامه داد: بخش محدودی هم شیطنت بوده که از مواد بدبو در مدارس استفاده کردند و هدف این بود که شرایطی را برای کشور ایجاد کنند و در آستانه سال نو فضای تخلی برای مردم به وجود آید که خوشبختانه با هوشیاری مردم و اقدامات دستگاه‌های مختلف این تحرک خنثی شد و تقریبا فروکش کرده است.

 

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تشدید گشت‌های انتظامی به طور محسوس و نامحسوس را اطراف مدارس، افزود: همانطور که اعلام شد در این قضیه ۱۱۸ نفر به عنوان مشکوک و مظنون دستگیر شدند و سیر بررسی‌ها ادامه دارد.

 

سردار رضایی در پایان گفت: استان خراسان جنوبی قطعه‌ای از حرم الله یعنی جمهوری اسلامی است و مردمی فهیم دارد که در همه صحنه‌ها از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات، مقابله با هنجارشکنان و محکوم کردن فتنه‌ها رتبه اول یا دوم دارد، فرماندهی انتظامی هم در کنار مردم و سایر مسوولان وظایف خود را دنبال می‌کند و نقش موثری در ایجاد امنیت و آرامش استان داشته است.

 

 

کد خبر 1258198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha