سازمان همکاری اسلامی خواستار احیای حقوق مشروع مسلمانان روهینگیا شد

سازمان همکاری اسلامی نشستی را برای پاسخگویی دولت میانمار در خصوص نقض حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیا به ریاست «دائودا جالو»، دادستان کل و وزیر دادگستری گامبیا برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « pakobserver»، سازمان همکاری اسلامی از دولت میانمار خواست تا حقوق مشروع مسلمانان روهینگیا را احیا کند.

 

کمیته وزیران موقت سازمان همکاری اسلامی نشستی را برای پاسخگویی دولت میانمار در خصوص نقض حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیا به ریاست «دائودا جالو»، دادستان کل و وزیر دادگستری گامبیا برگزار کرد.

 

این نشست در حاشیه چهل و نهمین اجلاس شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در «نواکشوت» موریتانی برگزار شد که در آن رئیس کمیته در مورد آخرین تحولات پرونده میانمار در دیوان بین المللی دادگستری توضیحاتی ارائه کرد.

 

«حسین ابراهیم طه»، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در کمیته وزیران سخنرانی کرد و برموضع قاطع سازمان همکاری اسلامی در حمایت از مسلمنان روهینگیا تاکید کرد.

 

وی همچنین درخواست مکرر سازمان همکاری اسلامی از میانمار برای تضمین امنیت مسلمانان روهینگیا و به رسمیت شناختن حقوق اساسی آنها از جمله حق شهروندی و ایجاد شرایط مساعد برای بازگشت داوطلبانه، ایمن و پایدار آوارگان روهینگیایی به سرزمین خود را مورد تاکید قرار داد.

 

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد که این سازمان به تلاش‌های خود برای بسیج حمایت بین‌المللی به منظور یافتن راه‌حلی پایدار برای این بحران پیچیده و دفاع از حقوق و منافع مسلمانان روهینگیا ادامه خواهد داد و برای ارتقای گفتگو و همکاری با بازیگران کلیدی بین‌المللی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

 

شرکت کنندگان در نشست وزیران همچنین از میانمار خواستند تا به علل اساسی این درگیری رسیدگی کند، حقوق مشروع مسلمانان روهینگیا را احیا کند، به طور کامل از دستور دادگاه تبعیت کند و تمام اقدامات را برای جلوگیری از انجام اقدامات نسل کشی علیه مسلمانان روهینگیا انجام دهد.

کد خبر 1258268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha