لزوم کاهش تصادفات جاده‌‌ای با پای کار آمدن دستگاه‌های اجرایی و رعایت قوانین در ایام نوروز

قناعت گفت: کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای یکی از مهمترین اهداف در ستاد خدمات سفر است که در این راستا ضمن رعایت قوانین باید تمام دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مربوطه با جدیت پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت- استاندار خراسان جنوبی - امروز یکشنبه (۲۸ اسفند) در جریان حضور در چهارمین قرارگاه نوروزی امام علی(ع) نیروی انتظامی استان اظهار کرد: امسال بهار طبیعت با بهار قرآن و فضای معنوی ماه رمضان مقارن شده است و ما این را به فال نیک می‌گیریم که در کنار میزبانی از مسافران نوروزی از فضاهای معنوی ماه رمضان هم حداکثر استفاده را داشته باشیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: در شورای تامین استان در کنار تفکیک قوا و شرح وظایف خاص دستگاه‌ها فضای همدلی، کار تیمی و هم‌افزایی حاکم است.

 

قناعت با اشاره به اینکه کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای یکی از مهمترین اهداف در ستاد خدمات سفر و شورای تامین استان است، افزود: برای تحقق این هدف تمام دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مربوطه باید با جدیت پای کار باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در آستانه عید نوروز شاهد افزایش سفرهای بین استانی هستیم، ادامه داد: آمار فوتی‌های تصادفات جاده‌ای یکی از موضوعات مهمی است که در ستاد خدمات سفر، وزارت کشور و مجموعه انتظامی زیاد به چشم می‌آید و ضریب بالایی دارد.

 

وی تصریح کرد: پهناور بودن، فاصله زیاد بین شهرهای خراسان جنوبی، کم توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی از دلایل آمار بالا و نگران‌ کننده تصادفات است.

 

قناعت با یادآوری اینکه در نوروز ۱۴۰۱ شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در استان بودیم، گفت: امیدواریم در نوروز ۱۴۰۲ هم با استقرار نیروهای جدید انتظامی، استقرار سیاه چادرها یا ایستگاه‌های موقت در نقاط حادثه‌خیر ۱۸ گانه استان شاهد کاهش تصادفات باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها روی می‌دهد و این نقاط باید مورد توجه فرماندهان انتظامی، مسئولان و فرمانداران قرار بگیرد تا با ایجاد استراحتگاه‌ها و فراهم کردن امکان توقف برای مسافران، شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

 

وی افزود: نوروز سال گذشته با ایجاد فضای همدلی بین اعضای شورای تامین و ستاد خدمات سفر شاهد کاهش تصادفات و کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش آمار تلفات جاده‌ای در کشور شدیم که نشان می‌دهد مدیران و مسئولان پای کار بودند.

 

قناعت تأکید کرد: در نوروز ۱۴۰۲ هم اگر بتوانیم حداقل یک فوتی را کاهش دهیم بدون شک در درگاه حضرت حق جایگاه معنوی خاصی پیدا می‌کنیم و مردم خوشحال خواهند شد که این شدنی است اگر همه پای کار باشیم.

 

گفتنی است امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی عملیات اجرایی پروژه ۴۰۰ واحدی منازل ملکی کارکنان انتظامی استان آغاز شد.

 

کد خبر 1258299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha