آمادگی آستارا برای پذیرایی از مسافرین / ۱۴۱ واحد برای اسکان در نظر گرفته شده است

رضایی‌پور از آمادگی بندر آستارا برای پذیرایی از مسافرین نوروزی خبر داد و گفت: ۱۴۱ واحد برای اسکان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، عنایت رضایی‌پور - فرماندار بندر آستارا امروز(یکشنبه، ۲۸ اسفند) درجلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: در ۲ ماه گذشته سه نشست هماهنگی خدمات سفر به منظور استقبال خوب و بهتر از گردشگران نوروزی با حضور دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

 

وی با بیان‌اینکه ۱۴۱ واحد اقامتی برای اسکان مسافرین نوروزی در بندر آستارا در نظر گرفته شده است، افزود: این واحدها دارای یک‌هزار و ۲۰۰ اتاق و چهارهزار و ۲۵۰ تخت است.

 

فرماندار بندر آستارا از آماده شدن ۱۲ مدرسه با ۱۵۰ کلاس درس برای اسکان فرهنگیان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و تصریح‎‌کرد: این تعداد واحد آموزشی می‌تواند پذیرای ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر از مسافران فرهنگی باشد.

 

رضایی‌پور گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰، چهارهزار و ۶۰۰ نفر در مدارس آستارا اسکان یافتند.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا از  تشکیل ستاد استقبال و مستقر شدن داوطلبین جمعیت هلال احمر به همراه سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در ۲ نقطه ورودی و خروجی این شهر خبر داد و افزود: برنامه‌های متنوعی در تعطیلات نوروزی برای شهروندان و گردشگران پیش‌بینی شده که از آن جمله برگزاری جشن نوروزگاه در ۲ نقطه شهر است.

 

وی بازار ساحلی آستارا را یکی از نقاط گردشگرپذیر این شهرستان دانست و خاطرنشان‌کرد: به منظور نظارت بازار و کنترل قیمت‌ها تیم‌های مختلفی متشکل از اداره‌های صمت، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، استاندارد و تعزیرات تشکیل شده است که در تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود.

 

رضایی‌پور با بیان‌اینکه دهیاران روستاهای آستارا و لوندویل با مشارکت بخشداری‌های این شهرستان و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به پاک‌سازی حاشیه جاده‌های اصلی اقدام کردند، ادامه داد: شهرداری‌های آستارا و لوندویل نسبت به رنگ‌آمیزی جدول‌ها، تابلوهای هشدار دهنده و زیباسازی شهری اقدام کردند تا میزبان شایسته‌ای برای گردشگران باشیم.

 

فرماندار بندر آستارا از آمادگی پایانه مسافربری این شهرستان برای جابه‌جایی مسافرین خبر داد و افزود: کاستی‌ها و نواقصات پایانه مسافربری برطرف شده است.

 

 رضایی‌پور اظهارکرد: نامه‌نگاری‌هایی با ادارات ذیربط انجام شده تا در راستای آسایش شهروندان و مسافران از هر گونه حفاری غیرضروری در دوره تعطیلات نوروزی خودداری شود.

کد خبر 1258332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha