سفر راهیان نور سفری زیارتی و سیاسی است

حجت‌الاسلام روحانی سفر راهیان نور را سفری زیارتی و سیاسی خواند و گفت: حال و هوای ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس باید در جامعه و بین نسل جوان ترویج شود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام تقی روحانی - امام جمعه شهرستان رودسر - امروز (یکشنبه ۲۸ اسفند) در مراسم بدرقه راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور که از جلوی شهدای گمنام برگزار شد ضمن سلام و درود به روح شهدای اسلام و انقلاب اظهار داشت: گذراندن لحظات تحویل سال در قدمگاه شهدا توفیق بزرگی است که نصیب شرکت‌کنندگان در اردوهای راهیان نور می شود. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: راهیان نور در واقع زائران شهدا هستند و از هم‌اکنون و قبل از شروع سفر به مناطق عملیاتی کشور در پناه دعای شهدا قرار گرفته‌اند.

 

روحانی تصریح کرد: از آنجا که سفر راهیان نور سفری زیارتی است باید به این سفر از همین دریچه نگاه کنیم تا مواهب و آثار ارزشمند و غنی آن در دل و روح انسان رسوخ کرده و نهادینه شود.

 

وی سفر راهیان نور را سفری زیارتی سیاسی خواند و اذعان کرد: بسیاری حتی در همین کشور تلاش می‌کنند سفرهای راهیان نور را مورد انتقاد قرار دهند و این بدان معناست که ما شهدا و هشت سال دفاع مقدس را به فراموشی بسپاریم در حالیکه شهدای عزیز ما در آن دوران سخت و در مناطق عملیاتی از کمترین امکانات برخوردار بودند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه حال و هوای ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس باید در جامعه و بین نسل جوان ترویج شود ابراز داشت: دشمن دقیقا از چنین راهبردهایی هراس دارد زیرا ترویج و احیا روحیه حماسه و ایثار به ضرر او و منافعش تمام خواهد شد به همین علت سفر راهیان نور سفری زیارتی و سیاسی محسوب می‌شود.

 

روحانی اثبات حقانیت انقلاب را از دیگر اهداف برگزاری سفرهای راهیان نور دانست اذعان کرد: باید قدر این سفر معنوی را بدانید و برای خودسازی خود توشه بردارید زیرا افراد بسیاری را سراغ دارم که در جریان سفر راهیان نور و با دیدن جانفشانی‌هایی که برای انقلاب صورت گرفته متحول شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: شهدا رفتند تا امروز ولایت بماند و چه خوب است در دنیایی که همه قصد دارند اعتقادات‌مان را از ما بگیرند و خلع سلاح‌مان کنند از خدا و از شهدا بخواهیم که کمک کنند تا ما هم در راه ولایت استوار بمانیم.

کد خبر 1258364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha