کانون‌های مساجد با جذب جوانان نقش مهمی در ادامه گام دوم انقلاب دارند

تمری، نگاه مؤثر و سازنده‌ای به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لازم و ضروری دانست و گفت: کانون‌های مساجد با حضور جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به امور فرهنگی و دینی مرکزی برای نشر و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی در کنار مساجد هستند.

خسرو تمری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بازوان توانمند برای فعالیت‌های دینی، قرآنی، فرهنگی و هنری هستند گفت: در حال حاضر ما در دورافتاده و محروم ترین نقاط شهرستان و استان نیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داریم که مشغول به فعالیت هستند.

 

 رئیس اداره ارشاد اسلامی سرپل ذهاب افزود: کانون های مساجد به عنوان پایگاه های دینی و فرهنگی در کنار مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد بر عهده دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: مسجد همیشه محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مردم بوده و با برنامه‌ریزی و فعالیت گسترده کانون‌های فرهنگی هنری می‌توان رونق آنها را بیشتر کرد، همچنین کانون‌ها به‌عنوان پایگاه‌هایی دینی و فرهنگی و مردم محور در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی و انجام امور دینی و مذهبی، احیاء و ادامه گام دوم انقلاب، جهاد تبیین فعالیت می‌کنند و این مؤلفه‌ها شاخص‌ترین ویژگی کانون‌ها است.

 

تمری، تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری باید با اتحاد و همدلی فعالیت کنند و اگر اتحاد و همدلی بین نهادهای فعال فرهنگی در مساجد نباشد دوگانگی باعث از دست دادن ظرفیت‌ها خواهد شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد مراکزی است که می‌توانند نقش اساسی در پیشبرد امور فرهنگی در مساجد داشته باشند و انصافاً اگر خوب هدایت شوند و به‌صورت عملیاتی در آن‌ها کار شود یکی از ابزارها و راه‌های مناسب برای جذب بیشتر مردم به‌خصوص جوانان و نوجوانان به‌سوی مسجد هستند.

کد خبر 1258379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha