برپایی ایستگاه سلامت نوروزی جهت آموزش مسافران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: ایستگاه سلامت واحد آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت و هلال احمر در قالب طرح سلامت نوروزی در پارک فرهنگ این شهرستان برپا شد.

محمدرضا حیدری- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: ایستگاه سلامت با همکاری واحد آموزش مرکز بهداشت و هلال احمر جهت آموزش زائرین و مسافرین نوروزی در پارک فرهنگ شهرستان راه اندازی شد و پذیرای هرگونه سوالات و خدمات مورد نیاز مردم است.

 

وی خاطرنشان کرد: مسئول جوانان هلال احمر شهرستان و گروهی از همکاران، داوطلبین سلامت مرکز بهداشت و واحد آموزش و ارتقای سلامت، اعضای تیم سحر( سفیران حمایت روانی و فضای دوستدار کودک ) در این ایستگاه به مسافرین نوروزی ارائه خدمات و آموزش های لازم را می دهند.

 

حیدری عنوان کرد: این ایستگاه‌ها به منظور ارائه خدمات به زائران و مجاوران در جاده‌ها و مسیرهای اصلی رفت و آمد زائران حرم مطهر امام رضا (ع) برپا شده است و تیم‌های سلامت مستقر در این ایستگاه‌ها در دو نوبت صبح و عصر به زائران حرم مطهر رضوی ارائه خدمت می‌کنند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان بیان کرد: در مراکز جاده‌ای و بین‌راهی خدمات بهداشتی، مراقبت‌های فشار خون و قند خون، توزیع بروشور آموزشی و خدمات پزشکی و پرستاری ارائه می‌شود و پیش بینی شده است.

 

حیدری اضافه کرد: همچنین در این پایگاه‌ها غربالگری برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌های تنفسی از جمله کرونا ویروس انجام می‌شود و به سوالات مردم درباره این ویروس و راه‌های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا پاسخ خواهند داد.

 

 

 

کد خبر 1258398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha