محافل جمع‌خوانی قرآن با عنوان «۳۰ دانشگاه؛ ۳۰ جزء» در کرمانشاه برگزار می شود

حدادیان،گفت: یکی از این محافل به همت مرکز قرآن و عترت معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزا محافل جمع‌خوانی قرآن با عنوان «۳۰ دانشگاه؛ ۳۰ جزء» با تلاوت ترتیل نخبگان نظام سلامت کشوراست.

فاطمه حدادیاندر گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ، با اشاره به برپایی محافل جزءخوانی در ماه مبارک رمضان ،گفت: در تمام سال، ماهی به عظمت ماه پربرکت رمضان نیست؛ زیرا ماهی است که خداوند آن را جهت اهدای بالاترین هدیه خود به جهان بشریّت، یعنی قرآن مجید برگزیده است.

 

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، با اشاره به اینکه انس با قرآن انسان را از همه جهات ارتقاء می دهد چرا که کتاب هدایت و راهنمای سعادت در دنیا و آخرت است،افزود :در احادیث آمده است که ماه رمضان بهار قرآن است. ضمن اینکه ثواب قرائت یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان برابر است با یک ختم قرآن در ماه‌های دیگر.ماه مبارک رمضان, ماه تولد قرآن, ماه انس با قرآن, ماه بهار قرآن, و ماه شناخت و بهره بردارى فکرى و عملى از قرآن فرا مى رسد.


وی خاطر نشان کرد:این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم (ص) خوانده‌شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه درنهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند؛ پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است، هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.

 
حدادیان، تصریح کرد: برنامه یاد شده با هماهنگی شورای عالی قرآن کریم برگزار می‌شود و تاریخ ضبط ترتیل‌خوانی اجزاء با تشخیص روابط عمومی است.
 
 
مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: برنامه جزءخوانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی مدت ۶۰ دقیقه انجام شده و برای تائیدات فنی و هماهنگی و اخذ مجوز پخش برنامه از رسانه ملی ارسال شده است.
 
 
وی گفت: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن کریم، تعمیق تفکر، تدبر و انس نسل جوان با قرآن، آموزه های قرآنی و مصونیت بخشی ، با بهره گیری از معارف قرآن کریم و اهل بیت علیه السلام است. هدف اصلی سند تحول بنیادین، پرورش عبد صالح است؛ این امر با بهره گیری از قرآن کریم و ایجاد انس و الفت با کلام الهی محقق می شود.

 
 
کد خبر 1258411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha