همفکری و هم افزایی مدیران و نخبگان کشور، لازمه غلبه بر معضلات فرهنگی است

عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: در شرایط کنونی از جمله مهم ترین الزامات غلبه بر معضلات فرهنگی، همفکری و هم افزایی مدیران و نخبگان در راستای حل مشکلات اولویت دار کشور است.

حجت الاسلام دکتر بهاء الدین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما برای این که در رابطه با مسایل و مشکلات فرهنگی به یک جمع بندی درست در کشور برسیم اول باید به فهم صحیحی از نظام مسایل برسیم و در وهله بعد به دنبال اولویت بندی آن ها باشیم.

 

وی افزود: به لطف الهی از حیث نیروی انسانی فکور و صاحب ایده ما کشور غنی ای هستیم خاصه در مسایل فکری و فرهنگی که نخبگان حوزوی و دانشگاهی بسیاری داریم که در این زمینه می توانند کمک حال مسئولان باشند.

 

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین گفت: هم مسئولان و هم نخبگان باید در فضای همدلی، همفکری و هم افزایی به دنبال ارایه راهکارها در جهت حل معضلات و مشکلات فرهنگی باشند و همه در این خصوص می بایست احساس مسئولیت لازم را داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت ها در این باره توجه به برگزاری و توسعه کرسی های آزاداندیشی و پرسش و پاسخ است، چه آن که ما در قالب برگزاری این کرسی ها می توانیم به مباحث و مسایل روز جامعه بپردازیم و برای مشکلات و بحران ها، راهکارهای کارشناسانه و دقیق ارایه نماییم.

کد خبر 1258415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha