موزه زنده، نگاهی به تاریخچه هویتی، فرهنگی و هنری یزدی است

عابدی با اشاره به اجرای ویژه برنامه « موزه زنده» به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: موزه زنده، نگاهی به تاریخچه هویتی، فرهنگی و هنری یزدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در افتتاحیه موزه زنده یزد بیان کرد: یکی از برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برپایی موزه زنده فرهنگ و هنر یزدی است که این اقدام نگاهی به تاریخچه هویتی، فرهنگی و هنری یزدی دارد.

 

وی گفت: در این برنامه به شخصیت‌های مطرح یزدی از جمله مرحوم آیت‌الله وزیری، مرحوم مهدی آذریزدی، فرخی یزدی شاعر لب دوخته استان که همگی از نخبگان و مفاخر استان یزد محسوب می‌شوند پرداخته شد.

 

وی ادامه داد: در موزه زنده یزد به آداب و رسوم یزدی پرداخته شده و به صورت زنده قسمتی از تاریخ و روایتهای یزد برای گردشگران به نمایش گذاشته شده است، علاوه بر این صنایع دستی و مشاغل کهن یزد از جمله شعربافی، زیلو بافی و قالی بافی در این موزه انجام می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: مجموعه موزه زنده یزد که در محل خانه حیرانی بافت تاریخی برپا شده است یک موزه زنده از یزد قدیم و جدید است تا یزد را برای گردشگرانی که از شهرهای مختلف ایران به یزد سفر می‌کنند به نمایش گذارد و سبب شود تا نسل جدید و نسل جوان یزدی که خیلی از آن‌ها با این پیشینه و گذشته آشنا نیستند با زندگانی قدیم و کهن شهر یزد آشنا شوند.

 

عابدی خاطرنشان کرد: در این موزه زنده مجموعه هنرمندان استان و فعالین انجمن هنرهای نمایشی استان مشارکت و فعالیت داشتند این هنرمندان تاکنون در بسیاری از این رویدادهای فرهنگی و هنری استان نمایش‌های خوبی به اجرا درآورده‌اند، بنابراین ما به این نحو همکاری و همراهی خوبی با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد داشتیم و تلاش کردیم تا با کمک دوستان نقش مشورتی خود را در برپایی رویدادهای مختلف فرهنگی ایفا کنیم‌.

 

عابدی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برپایی این موزه زنده گفت: قطعا این اقدام مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 1258507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha