نماز عید فطر باید به صورت متمرکز و یکپارچه برگزار شود

آیت الله عابدینی گفت: ما هم باید به تأسی از حضرت علی (ع) نماز عید سعید فطر را به صورت یکپارچه برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در اولین جلسه هماهنگی نماز عید سعید فطر اظهار کرد: امیدواریم خدای متعال عنایت کند که بر اساس آیه 32 سوره حج بتوانیم شعائر الهی را محترم بشماریم و از پراکندگی، آشفتگی و به هم ریختگی حذر کنیم و به تعبیر عامیانه یک برنامه آبرومندانه و خداپسندانه را در روز عید فطر برگزار کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در این فضا همت، بسیج و حضور ائمه محترم جماعات اهمیت ویژه‌ای دارد، اگر ما بتوانیم هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم همانند سال‌های گذشته اتفاقات خوبی رخ می‌‌دهد.

 

وی عنوان کرد: وسائل‌الشیعه منبع روایات فقهی است و در آن روایت ضعیف نداریم، در این کتاب آمده امیرالمومنین (ع) زمانی که نماز عید فطر را اقامه می‌ کردند، مردم پای برهنه به بیرون شهر می‌رفتند و نماز را زیر آسمان برگزار می‌کردند، کسانی آمدند به حضرت پیشنهاد کردند که عده‌ای پیر، ناتوان و ضعیف هستند، آمدن به بیرون از شهر برای آنها میسر نیست، اجازه دهید یک نماز دیگری را هم در داخل مسجد کوفه برای این عده برگزار کنیم.

 

آیت الله عابدینی افزود: امیرالمومنین (ع) در پاسخ فرمودند من نمی‌خواهم بدعت بگذارم، یعنی این یک حرکت جمعی و عمومی است و ما هم باید به تأسی از حضرت علی (ع) نماز عید سعید فطر را باید به صورت یکپارچه برگزار کنیم.

 

در ابتدای این جلسه علی شفیعی‌شاد مسئول ستاد نماز جمعه قزوین ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ریزی‌های نماز عید فطر گفت: تلاش می‌کنیم با همدلی هر چه بیشترِ همه مسئولان و متولیان امر، امسال هم مانند سال‌های گذشته نماز عید سعید فطر به صورت متمرکز و یکپارچه برگزار شود.

 

کد خبر 1258525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha