باقری: گسترش روابط با همسایگان اولویت سیاست خارجی ایران است

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران گفت: گسترش روابط با کشورهای همسایه در اولویت سیاست خارجی ایران است و ارمنستان نقش بسیار مهمی در چنین سیاستی دارد.

به گزارش خبرگزلری شبستان به نقل از تارنمای ارمن پرس، علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در نشست مطبوعاتی در ایروان گفت: به دعوت همتای خود و به عنوان بخشی از رایزنی ها از ارمنستان دیدار می کنم و امروز و دیروز مذاکرات سازنده ای با همتای ارمنی خود و وزیر امور خارجه ارمنستان داشتم.

 

وی اظهار داشت: در این گفت وگوها بر موضع استوار ایران در موضوع برقراری صلح پایدار در منطقه تاکید شد. ما همچنین در نشست های خود تاکید کردیم که ایران همواره شریک معتمدی در ایجاد صلح و امنیت است.

 

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: کشورهای منطقه خود ضامن صلح و ثبات هستند و حضور نیروهای خارجی نمی تواند تضمین کننده ثبات و صلح باشد زیرا این نیروها اهداف دیگری را دنبال می کنند.

 

باقری در پاسخ به پرسشی درباره اقدام جمهوری آذربایجان درباره محاصره گذرگاه لاچین و اشغال سرزمین های مستقل ارمنستان و نیز روایت های نادرست و جعلی «آذربایجان غربی» و«آذربایجان جنوبی» گفت: خداوند دیپلمات ها را خلق کرده تا از طریق گفت و گوی مسالمت آمیز به برقراری ثبات کمک کنند. من تصور می کنم که رهبران کشورهای منطقه به اندازه کافی عاقل هستند که راه گفتگو را برای حل مسائل انتخاب کنند. ایران از تمام ظرفیت و قابلیت خود برای حل مسائل از طریق گفتگوی مسالمت آمیز استفاده خواهد کرد.

کد خبر 1258574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha