«مهار تورم، رشد تولید» نوید تحقق پویایی اقتصاد است

لکزایی با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام «مهار تورم، رشد تولید» گفت: انتخاب این عنوان برای سال جدید، نوید بخش تحقق پویایی اقتصاد در سال ۱۴۰۲ است.

محمدرضا لکزایی -فرماندار سربیشه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با بیان اینکه مهار تورم، رشد تولید نوید بخش تحقق پویایی اقتصاد است، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال مهار تورم، رشد تولید، شهرستان سربیشه دارای پتانسیل های بالایی در زمینه های مختلف بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: شعار امسال مقام معظم رهبری، بازوان قوی و قدرتمند برای تحقق پویایی اقتصاد کشور، حل مشکل بیکاری جوانان و کمرنگ شدن مشکلات معیشتی مردم خواهد بود.

 

لکزایی با بیان اینکه انتخاب عنوان سال راهکاری برای حل مشکلات کشور است، گفت: برای توسعه اقتصادی کشور انتظار می رود نگاه به این مهم از حد شعار و تبلیغات خارج شود.

 

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم، یادآور شد:‌ با استفاده از ظرفیت های موجود در هر منطقه می توان این شعار را عملیاتی کرد به طور مثال در شهرستان سربیشه، در بخش معدن و کشاورزی می توان بهره برداری لازم صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه کشور ما با دو بحث تحریم و عدم تقارن اطلاعات بازار مواجه است، ادامه داد: همیشه افرادی سعی در کند کردن موفقیت اقتصادی داشته و افرادی هم در اقتصاد ما تلاش می‌کنند از عدم تقارن اطلاعاتی سوءاستفاده فراوانی داشته باشند.

 

فرماندار سربیشه به انتخاب شعار سال اشاره کرد و گفت: انتخاب عناوین سال از سوی مقام معظم رهبری باتوجه به شرایط و موضوعات مهم سال، مسیر شکوفایی، موفقیت و پیشرفت در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی کشور را مشخص می کند.

 

لکزایی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب تلاش های زیادی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور می‌کنند، افزود: مقام معظم رهبری در سال های اخیر با تاکید بر تولید، خودکفایی و معیشت مردم، سیاست های اقتصاد مقاومتی؛ مسیر حرکتی کشور را مشخص کرده اند و امسال با رشد تولید می‌توان جلوی تورم را گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه نباید این مهم در حد شعار باقی بماند، خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی این شهرستان برای تحقق شعار امسال باید با روحیه جهادی شبانه روز تلاش و از هیچ فعالیتی در راستای خدمت به مردم فروگذاری نکنند.

 

فرماندار سربیشه ادامه داد: نگاه رهبری به گونه‌ای است که در کنار مهار تورم، رشد تولید نیز دیده‌اند، چرا که اساسا تورم تحریک کننده اقتصادی بوده و این یک نگاه کارشناسی شده و حکیمانه است.

 

 

 

کد خبر 1258615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha