فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم رضوی(ع) نقد درون گفتمانی از مشکلات کشور بود

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای در خصوص فرمایشات روز سه شنبه اول فروردین ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری در حرم امام رضا(ع) گفت: نقد عالمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری از مشکلات موجود کشور، یک نقد درون گفتمانی از مسائل و مشکلات کشور بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز پنجشنبه(۳ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران در خصوص فرمایشات روز سه شنبه اول فروردین ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری در حرم امام رضا(ع) گفت:فرمایشات معظم له در اولین روز از سال جاری و بیان دقیق مشکلات جامعه، نشان دهنده اشراف کامل ایشان به مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی است.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید مقام معظم رهبری به ضعف اقتصادی کشور و لزوم برطرف کردن این ضعف با کاهش تصدی گری دولت و افزایش نظارت و مشارکت دادن مردم در حوزه اقتصاد و همچنین رفع وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی و دلار را بسیار مهم دانست که در صورت اجرای این رهنمودها، بخش مهمی از مشکلات موجود اقتصادی و معیشتی مردم حل خواهد شد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی، موضع شفاف مقام معظم رهبری را در حمایت از جبهه مقاومت و عدم حضور و دخالت جمهوری اسلامی ایران در جنگ اوکراین را نشانه زکاوت و هوشمندی سیاسی و درک واقع بینانه ایشان از مسائل بین المللی برشمرد.

نماینده دیار پانزده خرداد در مجلس شورای اسلامی افزود: اشاره رهبر فرزانه انقلاب به مشکلات و معایب مربوط به مناسبات و روابط اجتماعی حاکم بر کشور در مسائلی مانند: اسراف، تجمل گرایی، عدم تعصب نسبت به تولیدات داخلی و عدم گذشت و اغماض در مسائل کوچک که بعضا منجر به منازعات و مناقشات اجتماعی می گردد را نقد درون گفتمانی مشکلات فرهنگ عمومی کشور دانست که باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

نوش آبادی گفت، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند:باید در کنار بیان ضعف ها و مشکلات، در جامعه امیدآفرینی کنیم و افقهای روشن را هم برای مردم تبیین نمائیم.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان های استان تهران، نگاه تحولی در حل مشکلات مردم و افزایش روحیه اعتماد به نفس ملی و هوشیاری نسل جوان و آینده ساز کشور که در جنگ ترکیبی اخیر، هدف دشمن، خاموش کردن شعله امید و حمله به باورهای دینی و سیاسی آنان بود را بسیار ضروری خواند و امید آفرینی را یک وظیفه همگانی ذکر کرد.

نوش آبادی، تاکید رهبر معظم انقلاب بر  تحول در حوزه‌‌ی تقنین و قانون گذاری کامل و سنجیده را بخشی از اقدامات اساسی در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانستند  که امید است، با همکاری و هماهنگی بیشتر دولت و مجلس، سال ۱۴۰۲ سال مهار تورم و رشد تولید در کشور باشد.

کد خبر 1258633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha