مساجد اصفهان حال و هوای قرآنی پیدا کردند

سرپرست ستاد فهما اصفهان گفت: مساجد این استان همزمان با ماه مبارک رمضان به همت اعضای کانون های فرهنگی و هنری حال و هوای قرآنی پیدا کردند.

«محمدتقی محمدیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان به برنامه های ماه مبارک رمضان کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: در این ماه برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی در مساجد استان اصفهان توسط بچه های مسجد و کمک متولیان این مراکز انجام می شود.

سرپرست ستاد فهما استان اصفهان افزود: مساجد این استان همزمان با ماه مبارک رمضان به همت اعضای کانون های فرهنگی و هنری حال و هوای قرآنی پیدا کردند که از جمله این برنامه ها جزخوانی روزانه، محافل انس با قرآن، توزیع بسته های غذایی و معیشتی، مسابقات قرآنی و  تفسیر کتاب الهی است.

 

وی ادامه داد: تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز باعث شده حال و هوای خاصی در مساجد ایجاد و سفره هفت سین قرآنی ایجاد شود.

 

به گفته محمدیان، کتابت قرآن و اجرای فعالیت های هنری با موضوع قرآن مثل خوشنویسی و طراحی در کانون های فرهنگی و هنری انجام می شود و با توجه به تعطیلی مدارس، شاهد حضور نوجوانان و جوانان در این مراکز دینی هستیم.

 

وی یادآورشد: برخی از فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد در سطح شهر و روستاها و به صورت فراگیر انجام می شود که حال و هوای شهرها را متفاوت می کند.

 

فضای مجازی و تولیدات سمعی و بصری

 

سرپرست ستاد فهما استان اصفهان با بیان اینکه بچه های مسجد در زیست بوم فضای مجازی فعالیت دارند، تصریح کرد: عمده فعالیت ها در فضای حقیقی بوده اما از بستر وب نیز برای انجام فعالیت های قرآنی و فرهنگی استفاده می کنند.

 

وی ادامه داد: علاوه بر سامانه بچه های مسجد، در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت های فرهنگی و هنری انجام و شاهد عرضه محصولات در این بسترها هستیم.

محمدیان، خاطرنشان کرد: تولیدات فاخر کانون های مساجد و برنامه های شاخص این مراکز در نمایشگاه قرآن استانی عرضه خواهد شد و امکان ارائه آن در نمایشگاه بین المللی قرآن تهران هم وجود دارد.

 

کد خبر 1258666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha