طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۲ هزار بقعه متبرکه اجرا می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر به اصفهان گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی همزمان با نوروز در ۲ هزار بقعه متبرکه اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» در سفر به اصفهان و بازدید از مراکز فرهنگی و دینی این استان اظهارداشت: طرح آرامش بهاری از جمله برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ایام سال نو شمسی است که امسال تقارن آغاز سال جدید با ماه مبارک رمضان باعث شد تا این رویداد، «آرامش بهاری و ضیافت الهی» نام بگیرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: این طرح در 2 هزار بقعه متبرکه شاخص با فعالیت های متنوع فرهنگی در حال اجرا بوده و تا پایان نوروز ادامه دارد.

 

وی مراسم تحویل سال، جزخوانی قرآن، برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی به سوالات دینی، مسابقه، فعالیت های خاص برای کودکان و نوجوانان، اقامه نماز و ایجاد نمایشگاه عکس و پوستر از جمله برنامه های این طرح اعلام کرد.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه چنین فعالیت هایی در جذب گردشگر به بقاع متبرکه موثر بوده، تصریح کرد: تنوع برنامه و جذابیت آن برای تبدیل این مراکز دینی به قطب فرهنگی لازم است.

 

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای طرح آرامش بهاری در گذشته حائز اهمیت و مورد رضایت قرار گرفته که در این مسیر هیات امنا، متولیان، روحانیون مبلغ و جوانان نقش بسزایی در مدیریت آن دارند.

 

مشارکت مردمی در بقاع متبرکه

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه مردم در اداره مراکز دینی نقش مهمی دارند، اذعان داشت: برخی با کمک نقدی و غیرنقدی و بعضی ها هم با همکاری در اجرای برنامه ها نقش خود را ایفا می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 40 هزار خادم افتخاری در بقاع متبرکه در کنار 2 هزار خادم ثابت فعالیت داشته و به صورت شیفت بندی به خدمت رسانی می پردازند.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه بالغ بر یکصد هزار مرکز فرهنگی تحت عنوان افق در بقاع متبرکه راه اندازی شده، یادآورشد: نزدیک به هزار هیات مذهبی در آستان مقدس امامزادگان مستقر و در کنار تیم فرهنگی فعالیت دارند.

کد خبر 1258687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha