ماه مبارک رمضان باید آغازگر تحول در وجود انسانها باشد/ "استحکام" نقطه قوت ملت ایران است

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان باید آغازگر تحول در وجود انسانها باشد، گفت: برای تحول باید به لوازم آن نیز توجه کرد، یکی از لوازم این تغییر و تحول؛ انتظار فرج است و در کنار آن باید نسبت به قرائت قرآن کریم اهتمام داشت و بسیار دعا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۴ فروردین) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: رمضان سفره خاص پذیرایی خدا برای مهمانان خاص خود است؛ سفره ای که دارای گنجینه‌های عظیم است.

 

 

وی با اشاره به اینکه قرآن وسیله پذیرایی خداوند است، گفت: با قرائت هر آیه از قرآن یک درجه به انسان داده می‌شود که فاصله هر درجه با درجه بالاتر قابل ادراک نیست و روزه نیز به معنای عبور از خود و رسیدن به خدا است.

 

 

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان باید آغازگر تحول در وجود انسانها باشد، گفت: برای تحول باید به لوازم آن نیز توجه کرد. یکی از لوازم این تغییر و تحول انتظار فرج است و در کنار آن باید نسبت به قرائت قرآن اهتمام داشت و بسیار دعا کرد تا آن تحول مورد نظر که زمینه آن در ماه مبارک رمضان فراهم شده است؛ ایجاد شود.

 

 

وی با اشاره به موضوع تحول خواهی و برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص استحکام ملت ایران گفت: مقام معظم رهبری اعتقاد دارند که "استحکام" نقطه قوت ملت ایران است.

 

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تحول جهانی، اخلاقی و سیاسی بود، گفت: دولت امروز توانسته به واسطه این تحول در حوزه های سیاست خارجی و ارتباطات جهانی به نتایج درخشانی برسد.

 

 

خطیب نماز جمعه تهران در تشریح دستاوردهای دولت به گسترش تعاملات ایران با کشورهای همسایه اشاره و تصریح کرد: دولت سیزدهم با وجود همه هجمه ها و فشارهایی که با آن مواجه است توانسته دستاوردهای خوبی به ملت ایران هدیه دهد.

 

 

وی از سفر رییس جمهور به چین، برگزاری رزمایش مشترک "ایران، چین و روسیه"، افتتاح بیمارستان حضرت مهدی (عج) و پالایشگاه ۲۱ هزار بشکه‌ای آبادان در دوره ای که کشور در مواجهه با انواع فشارهای بین المللی است به عنوان برخی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم یاد کرد.

 

 

کد خبر 1258726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha