قرار گرفتن ایران در محور تحولات  جهانی نیازمند اتخاذ راهبردهای نو، اقدامات فعال و اثرگذار است

امام جمعه پاتاوه به تشریح سیاست خارجی کشورمان پرداخت و گفت: ورود جهان و به ویژه غرب آسیا در شکل‌گیری نظم نوین جهانی و قرار گرفتن ایران در محور تحولات منطقه‌ای و جهانی نیاز به اتحاد و انتخاب سیاست های جدید راهبردهای نو و اقدامات فعال و اثرگذار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز( ۴ فروردین ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پاکدامنی و با تبریک حلول ماه مبارک رمضان در خصوص تقوا و فضیلت ماه رمضان به سخنی از امام محمدباقر (ع) اشاره و اظهار کرد: «ورع و تقوا گوهر اصلی ماه مبارک رمضان است».

 

امام جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه ورع موضوعی بالاتر از عمل به اعضاء و جوارح، بلکه باید در سخت ترین میدان که میدان قلب حضور انفسی است وارد شد و در آن حوزه عمل نمود و شخصیت خاصی را برای خود شکل داد، گفت: ورع، بالاتر از تقوا بوده و تقوا اِعراض جوارحی و ورع اعراض جوانحی از معصیت است.

 

وی به استناد فرموده خداوند متعال در سوره بقره آیه « ۱۸۵» در خصوص فضیلت ماه رمضان، افزود: «رمضان، ماهی است که در آن قرآن فرو فرستاده شده و کتابی که مردم را راهنما و میزان حق از باطل است».

 

حجت الاسلام سیادت همچنین به ذکر بیانات ارزشمند پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و تصریح کرد: «درهای آسمان در شب اول ماه رمضان گشوده می شود و تا آخرین شب این ماه بسته نمی شود». «خداوند متعال ماه رمضان را میدان مسابقه ای برای آفریدگان خود قرار داده تا به طاعتش برای خشنودی او از یکدیگر پیشی می گیرند».

 

خطیب جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز جمعه با تبریک تقارن سال جدید «مهار تورم، رشد تولید» و ماه مبارک رمضان، به سخنی از امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: «همان طور که سال تجدید می شود، باید یک تجدیدی هم در اشخاص یک تحولی در ارواح و اشخاص پیدا شود، ما از خدا می‌خواهیم که قلوب ما را تغییر دهد، ما بفهمیم که برای چه در این دنیا آمدیم و باید چه بکنیم و چه طوری از این دنیا برویم، مرگ ما یک مرگ حیوانی نباشد، یک نحوی نباشد که ما معاصی را انبار کنیم و در آنجا روسیاه باشیم».

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن سال نو در حرم مطهر رضوی، گفت: «در سال ۱۴۰۲ هم مسئله اصلی ما مسئله اقتصاد است، یعنی ما مشکل کم نداریم در زمینه فرهنگی و سیاسی، لکن مسئله محوری در این سال هم مسئله اقتصادی است، برای تولید داخلی باید تعصب داشته باشیم، گاهی کیفیت جنس داخلی از خارجی کمتر نیست و حتی بیشتر است».

 

حجت الاسلام سیادت هدف دشمنان را ایجاد دوقطبی و اختلاف در جامعه دانست و افزود: دشمنان با این ترفند یعنی ایحاد دوقطبی در جامعه می خواهند اعتقاد مردم را تضعیف کنند و اگر توانستند در کشور حتی جنگ داخلی به راه بیندازند و البته تیرشان هم به سنگ خورده است و به حول و قوه الهی، تدبیر رهبر حکیم و اتحاد مردم تمامی نقشه های دشمنان را خنثی خواهیم کرد.

 

امام جمعه پاتاوه در بخش دوم خطبه به تشریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: ورود جهان، آسیا و به ویژه غرب آسیا شرایط شکل‌گیری نظم نوین جهانی و قرار گرفتن ایران انقلابی در محور تحولات منطقه‌ای و جهانی نیاز به اتحاد و انتخاب سیاست های جدید راهبردهای نو و اقدامات فعال و اثرگذار دارد.

 

وی با بیان اینکه تصمیم نظام اسلامی در سطح حاکمیتی، مبنی بر آرام‌سازی همه جانبه تمامی پرونده های منطقه ای کشور جهت آمادگی ایران برای ورود نظام چند قطبی در دنیا است، افزود: توافق با عربستان، مذاکرات سطح بالا با امارات و بحرین، استقبال انصارالله یمن از احتمال پایان جنگ به واسطه توافقات جدید ایران و عربستان، تحویل سفارت افغانستان به طالبان را در همین راستا باید تحلیل کرد.

 

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: بازگشت سوریه به جهان عرب و استقبال کشورهایی که قبلاً از در خصومت با بشار اسد در آمده بودند، مساعدت و کمک در تشکیل دولت در عراق، مدیریت سپهر سیاسی بغداد و کنار زدن عناصر ناپخته و مزاحمی مانند مقتدی صدر و امثالهم از دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

کد خبر 1258770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha