برگزاری مراسم رونمایی از کتاب"حی علی الفلاح"

در این کتاب به برخی از واقعیت های تلخ زندگیم نیز اشاره شده، اما امیدوارم برای نسل آینده به ویژه برای دختران سرزمینم مفید باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همت خانه فرهنگ ج.ا.ایران درپیشاور با مشارکت آکادمی نعت خدام اولیای پیشاور، مراسم رونمایی از کتاب"حی علی الفلاح" با حضور: مهران اسکندریان، رییس خانه فرهنگ ج.ا.ایران درپیشاور، سیده ام رباب، نویسنده کتاب، امجد عزیز مالک، روزنامه ‌نگار ارشد ایالت خیبرپختونخوا، پروفسور دکتر انتل ضیا، رییس بخش اردو دانشگاه بانوان بی نظیر بوتو پیشاور، خانم آنیلا ناز، رییس پلیس ترافیک پیشاور و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه و دانشکده ها، نویسندگان، شعرا و خبرنگاران درسالن آمفی تئاتر امام خمینی(ره)خانه فرهنگ ج.ا.ایران درپیشاور برگزار گردید. 

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و نعت خوانی آغاز گردید. 

سیده ام رباب، مؤلف کتاب"حی علی الفلاح" ضمن تشکر از مساعدت و همکاری صمیمانه خانه فرهنگ ج.ا.ایران در برپایی مراسم رونمایی ازکتاب تازه چاپ شده خود، با تشریح مشاهدات باطنی و خاطرات سفر روحانی و معنوی خود به مکه و مدینه گفت: در این کتاب سعی بر آن شده که حاصل تجربه، مشاهدات بصری و روحانی این سفر معنوی جمع آوری گردد و مضاف برآن احساسات و گوشه ای از زندگی نامه خود را بیان نمایم. 

وی درخصوص هدف ازتالیف این کتاب گفت:  از نوشتن این کتاب تشویق دختران و بانوان نخبه جامعه سنتی پاکستان، به ویژه ایالت خیبرپختونخوا بوده که شرایط ظهور خود را درجامعه و بسیاری از میادین را پیدا نکرده اند و تنها به دلیل روایات فرسوده سنتی، قدم به عرصه نگذاشته اند. 

سیده ام رباب گفت: انتخاب نام کتاب "حی علی الفلاح" از سوی بشری فرخ، رییس انجمن ادبی بانوان کاروان حوا، پیشنهاد شده که علت آن نیز در این کتاب ذکر شده است. و امیدوارم این کتاب با این نام که هر روزه در اذان، ما را به سوی خداوند متعال فرا می خواند، کمک نماید.

مولف کتاب افزود: در این کتاب به برخی از واقعیت های تلخ زندگیم نیز اشاره شده، اما امیدوارم برای نسل آینده به ویژه برای دختران سرزمینم مفید باشد. در پیام این کتاب آنان از این تجربیات خواهند آموخت که با صبر و توکل برخدا می توانند از سختی های فراوان زندگی عبور نمایند.

مهران اسکندریان، رییس خانه فرهنگ ج.ا.ایران درپیشاور با عرض خیرمقدم به شخصیت های معزز، نویسندگان، شاعران، اصحاب رسانه و همه ی فرهیختگان حاضر در این محفل باشکوه رونمایی از کتاب" حی علی الفلاح" نوشته سرکار خانم سیده ام رباب و با استعانت از سوگند حضرت باری تعالی، خداوند سبحان در آیه شریفه "ن و القلم و یسطرون" اظهار داشت: در مقام و منزلت قلم بایستی بگویم: چه بسیار شایسته است که قلم در دستان انسان های درستکار، راستگو در دفتر الهی برای روشنی و آگاهی و مسیر مستقیم روشنایی نگاشته شود. و بدین خاطر به پاس حفظ حرمت قلم، که نگارنده اعظم برآن تاکید نموده اند، در راه فلاح و رستگاری خوانندگان روان شود. و به حق با نام گذاری این کتاب ارزشمند به نام "حی علی الفلاح" این نشانه به ما نشان داده شد.

رئیس خانه فرهنگ ج.ا.ایران درپیشاور یاد آور شد: عبارت «حیّ علی الفلاح» به معنای بشتابید به سوی فلاح و رستگاری است. اما سؤال اینجاست که مومنین چگونه به فلاح خواهند ‌رسید؟ همانطور که در این کتاب نویسنده نیز بدان اشاره نموده است. شاید از آیاتی که به این پرسش پاسخ می‌دهد، آیه 14 سوره مؤمنون باشد. و مقدمه ای برای رسیدن به فلاح همانا تزکیه و بعد حس حضور در پیشگاه پروردگار معرفی می‌گردد. در این آیه می‌خوانیم."قدْ أفْلح منْ تزکّى‏" ‏یعنی قطعاً فلاح و رستگاری یافت آن کسی که تزکیه نفس کرد و در پیشگاه پروردگار قرارگرفت. 

وی در پایان گفت: امروز به پاس قلم سرکار خانم سیده ام رباب گرد هم آمده ایم تا مراتب قدردانی از این بانوی فرهیخه را به جای آورده و آرزو می کنیم، قلم نویسندگان و شعرای راستین و حقیقت گو، بر دفتر پاک خداوند سبحان برای هدایت انسان ها روان و مانا باشد.

امجد عزیز مالک، روزنامه ‌نگار ارشد ایالت خیبرپختونخوا ضمن قدردانی و ستایش ازخانه فرهنگ ج.ا.ایران در پیشگامی و همسو بودن در برگزاری برنامه های فرهنگی و میزبانی این مراسم باشکوه اظهار داشت: تجلیل و قدردانی از تلاش این بانوی فرهیخته کمترین کار است. روشی که وی بر روی یک موضوع بسیار مهم درشرایط دشوار قلم زده است، نمی‌ توان از کنار آن بی‌ تفاوت گذرکرد. بی شک هر خواننده ای این کتاب ارزشمند وی را خواهد ستود. 

وی افزود: درکتاب سیده ام رباب مانند نویسندگان سنتی از کلمات مقدس تند استفاده نشده، بلکه همانند یک انسان عامی با قلمی روان این کتاب را نوشته است. ایشان با استفاده از تکنیک روان و ساده نویسی، خواننده را به سمت خود سوق داده و در این نگارش کاملاً موفق بوده است.

سخنرانان دیگر ازجمله: پروفسوردکتر انتل ضیا، رییس بخش اردو دانشگاه بانوان بی نظیر بوتو پیشاور، انیلا ناز، رییس پلیس ترافیک پیشاور، اظهارداشتند: سیده ام رباب زنی به تمام معنا شجاع بوده که نه تنها درشرایط نامطلوب و سخت به حرفه خبرنگاری دست یافته، بلکه درسنین جوانی کتابی ارزشمند را تالیف نموده است. و حضور شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه رونمایی کتاب، موجب قدردانی و تجلیل از ایشان می باشد. 

آنان گفتند: ام رباب در این کتاب با مشاهدات خود داستان زندگی خویش را روایت کرده و نگارش چنین کتاب ارزشمندی را آرزو و موفقیت بزرگ زندگی خود قلمداد نموده است. 

سخنرانان افزودند: کتاب مذکور کمتر از معجزه نبوده و شکی در این نیست که عطا و عنایتی از سوی پروردگار عالم به ایشان بوده است. مشاهدات باطنی که این دختر در سن جوانی داشته حاکی از پاکی و صفای درونی وی می باشد. و امیدواریم خوانندگان این کتاب نیز به ندای حق حی علی الفلاح لبیک گفته و به سوی فلاح و سعادت قدم بردارند.

درپایان مراسم پس از رونمایی ازکتاب، لوح یادبود به همراه یک نسخه ازکتاب به شخصیت های شرکت کننده اهدا گردید.

کد خبر 1258888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha