مراسم گرامیداشت روز جمهوری اسلامی در کرمان برگزار می شود

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در اطلاعیه ای از برگزاری مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در اطلاعیه ای از برگزاری مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی خبر داد.

 

بر اساس این اطلاعیه مراسم جشن و آیین اهتزاز پرچم مقدس ایران، چهارشنبه هفته جاری، ساعت ۹صبح، روز چهارشنبه جاری در میدان عاشورا برگزار می شود.

 

همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران برای تعیین نظام جدید حکومتی کشور، به پیشنهاد سید روح‌الله خمینی در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین سال ۱۳۵۸ در سراسر ایران و خارج از کشور برگزار شد و بر پایه نتایج اعلام‌شده، نزدیک به ۹۸/۲٪ واجدان شرکت در همه‌پرسی با دادن رأی «آری» با برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند و در روز ۱۲ فروردین نتایج اعلام شد و این روز را روز جمهوری اسلامی نامیدند.

 

 

برگه رأی، دوقسمتی بود و شامل نیمه «آری» -به رنگ سبز- و نیمه «نه» -به رنگ قرمز- بود و روی آن چنین درج شده بود:

بسمه تعالی


دولت موقّت انقلاب اسلامی
وزارت کشور
تعرفهٔ انتخابات رفراندم
تغییر رژیم سابق به جمهوری اسلامی
که قانون اساسی آن از تصویب ملّت خواهد گذشت

رأی‌دهندگان، می‌بایست بخش موردنظر خود را از برگه جدا می‌کردند و در صندوق رأی می‌انداختند و می‌توانستند بخش دیگر را همراه با خود ببرند.

 

گفته شده بود اگر کسانی رأی خود برای نوع حکومت بعدی حکومت «جمهوری اسلامی» نباشد می‌توانند آن نوع حکومت دلخواه خود را در برگه بنویسند و در صندوق بیندازند.

 

خاطره جالب مقام معظم رهبری از ۱۲ فروردین سال ۵۸ که مربوط به استان کرمان هم هست از اینجا بخوانید.

 

 

کد خبر 1258924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha