رعایت شعائر دینی در چارچوب قانون ضروری است

زیویار با بیان اینکه تا کنون ده ها هزار نفر در ایام نوروز به لرستان سفر کرده اند، لزوم توجه و رعایت شعائر دینی در چارچوب قانون در این ایام توسط مردم و مسافران نوروزی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فرهاد زیویار امروز در شورای راهبردی ایمنی ترافیک استان، اظهار داشت: از ابتدای ایام نوروز تا کنون بیش از ۴میلیون مسافر به استان لرستان سفر کرده اند.

 

وی افزود:  باتوجه به جاذبه های خداداد ی استان و همچنین رفتار و مهمان نوازی ذاتی مردم لرستان ، اشتیاق هم وطنان به انتخاب لرستان بعنوان  مقصد سفر، یک فرصت برای استان است و می تواند رشد و توسعه ی گردشگری در لرستان را شکوفا کند، این فرصت می باید مغتنم شمرده شود و همه دلسوزان استان از این فرصت محافظت کنند.

 

استاندار لرستان با اشاره به این که قلعه تاریخی فلک الافلاک تا کنون چهارمین مرکز پربازدید کشور در ایام نوروز است، تصریح کرد: از ابتدای نوروز تاکنون بیش از ۴۹ هزار نفر از این اثر تاریخی استان بازدید کرده اند که نسبت به سال قبل ۱۳درصد افزایش داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۳۵۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه ۲۴ درصد افزایش داشته است.

 

زیویار خاطرنشان کرد: لرستان یکی از امن ترین استانهای کشور است و علاوه برآن ، دارای فرهنگی اصیل است که کمالات انسانی و اسلامی در این فرهنگ مشهود است.

 

وی تاکید کرد: حضور چشمگیر گردشگران علاوه بر آثار اقتصادی که دارد، زمینه ی معرفی و صادرات فرهنگ اصیل لرستان را به سایر مناطق کشور فراهم کرده و تصویری جذاب و دلنشین مطابق واقع از لرستان، منعکس خواهد کرد.

 

استاندارلرستان با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی سفرهای نوروزی در لرستان، تاکید کرد: مصادف شدن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان یک تقارن زیبا است که امیدوارم همه ما بهره ی کافی را از آن ببریم.

 

زیویار اظهار کرد: علیرغم این که از موقعیت گردشگری باید استفاده کنیم، اما فراموش نکنیم توجه به شعائر دینی برای مردم استان حائز اهمیت بوده و از اولویتهای آنهاست.

 

وی ادامه داد: همه باید در چهارچوب قانون بر رعایت مسائل مذهبی  مواظبت کنیم .

 

استاندارلرستان اظهار کرد: بازاریان و اصناف متدین قطعا در این ایام شعائر دینی و مذهبی را مد نظر دارند.

کد خبر 1258933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha