۲۲۹ عنوان کتاب در کردستان چاپ شد

بخشا گفت: در سال جاری ۲۲۹ عنوان کتاب با شمارگان ۱۶۰ هزار و ۱۰۰ نسخه در استان کردستان به چاپ رسیده است.

شب‌بو بخشا _کارشناس مسئول واحد کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان_ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: در سال جاری ۲۲۹ عنوان کتاب با شمارگان ۱۶۰ هزار و ۱۰۰ نسخه در استان کردستان به چاپ رسیده است که از مجموع کتاب‌های منتشر شده ۷۹ عنوان کتاب کُردی با شمارگاه ۵۴ هزار و ۳۰۰ نسخه طی این مدت در استان منتشر شد.

 

وی تعداد عناوین کتاب‌های منتشر شده کودک و نوجوان را هم ۲۰ عنوان با شمارگان ۱۶ هزار نسخه خواند و افزود: در راستای فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی هم از ۴۳ عنوان کتاب شاخص استان رونمایی و حدود چهار هزار عنوان هم اهدا شد.

 

کارشناس مسئول واحد کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: در راستای اقتصاد فرهنگ هم در سال ۱۴۰۱ ، ۸۵۳ عنوان کتاب با شمارگان یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۹۵۰ نسخه از استان صادر شده است.

 

بخشا ادامه داد: میزان صادرات کتاب در استان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

 

۹۸ انتشاراتی در کردستان وجود دارد که پنج باب آن سال جاری ایجاد شده‌اند تعداد کل کتابفروشی‌های استان هم ۱۲۶ باب است که پنج باب آن سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کردند.

 

چهار کافه کتاب و ۲۳۴ باشگاه کتابخوانی و یک پایگاه خبری خانه کتاب و نمایندگی خبرگزاری کتاب در این استان وجود دارد که در حوزه کتاب و ترویج کتابخوانی فعالیت چشمگیری دارند و توانستند مخاطبان زیادی را جذب کنند.

کد خبر 1259037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha