کشورهای عربی، سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم در دانمارک را محکوم کردند

چند کشور عربی از جمله عربستان، امارات، کویت، بحرین و شورای همکاری خلیج فارس سوزاندن قرآن کریم توسط راست گرایان افراطی در دانمارک را محکوم کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: اعضای یک گروه راست گرای افراطی موسوم به «لایو میهن پرستان» نسخه ای از قرآن کریم را روز جمعه گذشته مقابل سفارت ترکیه در کپنهاک به آتش کشیدند که این اقدام محکومیت کشورهای عربی و شورای همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس را در پی داشت.

 

عربستان

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه ای اقدام یک گروه افراطی در دانمارک در سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که عربستان سعودی بر «لزوم تحکیم ارزش‌ های گفت‌وگو، مدارا و احترام و رد هر چیزی که نفرت، افراط‌ گرایی را گسترش می ‌دهد» تاکید کرده است.

 

امارات

وزارت امور خارجه و همکاری بین ‌المللی امارات متحده عربی در بیانیه ‌ای تاکید کرد: امارات تمامی اقداماتی که با هدف تضعیف امنیت و ثبات صورت می گیرد و در تضاد با ارزش‌ ها و اصول انسانی و اخلاقی است، رد می کند.

این وزارتخانه بر لزوم احترام به نمادها و مقدسات مذهبی و پرهیز از تحریک و دوقطبی ‌سازی، در زمانی که جهان نیاز به همکاری برای گسترش ارزش‌های مدارا و همزیستی و نفی نفرت و افراط‌ گرایی دارد، تاکید کرد.

 

کویت

وزارت امور خارجه کویت در بیانیه ای اقدام راست گرایان افراطی در سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم در کپنهاگ را محکوم کرد و گفت: این اقدام تحریک آمیز جدید موجب خدشه دار شدن احساسات مسلمانان در سراسر جهان به ویژه در ماه مبارک رمضان شده است.

در این بیانیه، وزارت امور خارجه کویت، موضع کویت ثابت است و ما از جامعه بین ‌المللی و دولت‌ ها می خواهیم برای مقابله با این اقدامات و سوء استفاده های مکرر اقدامی بکنند.

 

بحرین

وزارت امور خارجه بحرین ضمن محکومیت شدید و محکومیت آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم توسط یک گروه افراطی در دانمارک در مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ، خواستار پایان دادن به این گونه اقدامات تحریک آمیز شد.

در این بیانیه آمده است: تبعیض، دشمنی، نفرت مذهبی و نژادی باید متوقف شود و تدابیر لازم برای ارتقای ارزش های تفاهم، بردباری و همزیستی مسالمت آمیز و احترام به تنوع مذهبی، فرهنگی و تمدنی اتخاذ شود.

 

شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم در کپنهاگ پایتخت دانمارک را محکوم کرد.

جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، این حادثه شنیع را نشان دهنده تحریک و تحریک احساسات مسلمانان در سراسر جهان به ویژه در ماه مبارک رمضان دانست.

کد خبر 1259111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha