تولید محور اصلی نگاه رهبر معظم انقلاب است

شبانی با بیان اینکه تولید جزو شعار و محور اصلی نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: از نظر مبانی اقتصادی، مسئله تولید از بهترین راهکارهای حل بحران اقتصادی است.

حامد شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با بیان این‌که تولید جزو شعار و محور اصلی نگاه مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: تولید مهم‌ترین راهکار حل بحران اقتصادی است و با افزایش میزان تولید در جامعه، شاهد کاهش بیکاری، افزایش صادرات و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

 

فعال رسانه و تحلیل گر سیاسی افزود: تعیین شعار سال یعنی تعیین راهبرد کلان مسئولان برای در دستور کار قرار دادن قوانین و برنامه‌های جاری کشور است و مسئولان با این نامگذاری‌ها متوجه محور و مسأله مهم جامعه می‌شوند.

 

وی با بیان این‌که بیش‌از ۱۰ سال است که مسائل اقتصادی محور شعار سال توسط مقام معظم رهبری قرار گرفته است، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مسئله اقتصاد، مسئله اصلی کشور است و باید در همه برنامه‌ها، مسئولان پیوست‌های اقتصادی را لحاظ کند.

 

این تحلیل گر، گریزی به نامگذاری‌های سنوات قبل زد و افزود: هر سال مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی یک مسئله خاص مانند حمایت از تولید داخلی، نگاه به شرکت‌های دانش بنیان، عدم اسراف، تولید و... را مد نظر قرار می‌دهند و با نام‌گذاری یک موضوع حواس و توجه مسئولان را به آن جلب می‌کنند.

 

وی با اشاره به این مهم که در کنار توجه به مسأله تولید باید سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: مورد توجه قرار گرفتن سرمایه‌گذاری، قوانین دیگری می‌طلبد و باید سیاست وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و ... درست شود.

 

شبانی تأکید کرد: هر تصمیم که مسئولان و رؤسای قوا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بگیرند مقام معظم رهبری از آن‌ها دفاع می‌کند.

 

وی با بیان این‌که در نام‌گذاری سال‌ها مقام معظم رهبری به بحرانی‌ترین و ضروری‌ترین مسئله موجود در جامعه اشاره می‌کند که باید حل شود، گفت: در حال‌ حاضر مسئله تورم که با کاهش ارزش پول ملی ارتباط مستقیم دارد مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

 

این تحلیل گر سیاسی افزود: نام‌گذاری امسال به مهار تورم و رشد تولید نشان می‌دهد که در کنار تورم، مسئله تولید هم وجود دارد و رهبر براساس نگاه کلان به مسائل مملکت نام‌گذاری هر سال را انجام می‌دهند و امید است مردم و مسئولان به این مهم توجه کنند.

 

شبانی با بیان این‌که نام‌گذاری هر سال به ‌مثابه عدم توجه به شعار سال‌های قبل نیست، گفت: مقام معظم رهبری هرساله توجه‌ها را به مهم‌ترین مسئله موجود در جامعه جلب می‌کند و در حال حاضر مهم‌ترین مسأله تورم است.

 

وی افزود: تذکر، تأکید و گلایه رهبر نشان می‌دهد که مسئولان در دهه ۹۰ و سال‌های قبل، اطلاعات درستی به مردم نمی‌دادند و رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتخاب این شعار از آمارسازی، گزارشات بی‌پایه هم‌گلایه می‌کنند و امید است مسئولان توجه بیشتری به شعار سال داشته و مشکل یک‌بار برای همیشه حل شود.

 

به گفته وی مسئولیت فرماندهی کار اجرایی با دولت است و توسط مقام معظم رهبری شورای اقتصادی سران نیز با هدف حل سریع مشکلات تشکیل شده‌است.

 

 

کد خبر 1259133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha