پیگیری مسائل مربوط به مدیریت فضای مجازی در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد

به گفته آقاتهرانی، مدیریت فضای مجازی از موضوعات کلیدی و حائز اهمیت است که پیگیری مسائل مربوط به آن در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شامگاه دیروز در نشست با مدیران دستگاه های فرهنگی استان زنجان بر ضرورت پاسخگویی دستگاه ها در حیطه وظایفشان که به مانع برخورد کرده اند تاکید کرد و گفت: با همکاری قوه مجریه در حل مشکلات دستگاه ها برابر آنچه در قانون تصویب شده است کمک خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اشکالات قانون نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کمیسیون فرهنگی مجلس رفع شده است، گفت: اصلاحات مربوط به این قانون نیز به تصویب رسید.

 

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،مدیریت فضای مجازی از موضوعات کلیدی و حائز اهمیت است که پیگیری مسائل مربوط به آن نیز در دستور کار قرار دارد.

 

استاندار زنجان نیز ضمن تاکید بر تولید محتوای فرهنگی گفت: باید با اعتماد به نفس کامل، از نیروهای انقلابی حمایت کنیم تا بتوانیم چه از نظر تکنیکی و چه از نظر تولید محتوا تقویت شویم.

 

محسن افشارچی، با تاکید بر لزوم تولید محتوای مناسب و اهمیت توجه به تاثیرگذاری فضای مجازی در نسل کودک و نوجوان و جامعه امروزی بیان کرد: در حال حاضر مشکل تولید محتوا در زمینه های فرهنگی وجود دارد و باید در این حوزه فکر و برنامه‌ریزی کرد.

 

وی با بیان اینکه ما به لحاظ محتوایی غنی هستیم، تصریح کرد: باید برای نحوه بیان این محتواها برنامه ریزی کنیم تا این محتوای غنی با تکنیک‌ قوی به مخاطبان ارائه شود.

 

افشارچی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های استفاده نادرست از فضای مجازی این است که نسل نوجوان و جوان سطحی و غیرمتمرکز بار می‌آیند؛ در این راستا باید تلاش کنیم هر چه بیشتر این نسل را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهیم.

 

کد خبر 1259197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha