شهروندان «کلمبو» با آیین روزه داری در مراسم افطاری مسلمانان آشنا می شوند

مسلمانان سریلانکا از همه شهروندانی که علاقه مند به آشنایی با آداب و رسوم ماه رمضان هستند، دعوت کرده است تا در مراسم افطاری که قرار است روز ۲ آوریل (یکشنبه ۱۳ فروردین) برگزار شود، حضور بهم رسانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « newswire»،مسلمانان سریلانکا از همه شهروندانی که علاقه مند به آشنایی با آداب و رسوم ماه رمضان هستند دعوت کرده است تا در مراسم افطاری که قرار است روز 2 آوریل (یکشنبه 13 فروردین) برگزار شود، حضور بهم رسانند.

 

ضیافت افطاری برای آشنایی غیرمسلمانان با اسلام و آداب و رسوم اسلامی در میدان استقلال «کلمبو» پایتخت سریلانکا برگزار خواهد شد.

 

جامعه مدنی مسلمانان سریلانکا در بیانیه ای در این باره گفت: این یک دعوت آشکار از برادران و خواهران ما در کلمبو و اطراف آن است. در واقع، ما دوست داریم مشارکت بیشتری از سایر جوامع و مذاهب در مناسک دینی خود و فرصت میزبانی آنها را داشته باشیم.

 

در این بیانیه آمده است که ماه رمضان، ماه تقویت معنویت و پاکسازی شخصیت روزه‌داران از طریق بهبود کیفیت روابط و تعامل‌های او با اطرافیان است، از این رو برگزاری مراسم افطار از بهترین اقدامات در این ماه برای برقرار کردن پیوندهای فرهنگی و مذهبی مسلمانان با دیگر شهروندان در جامعه است.

 

بر اساس این بیانیه، انتظار می رود که مسلمانان در این ضیافت میزبان حدود یک هزار و 500 تا دو هزار نفر باشند.

 

برگزارکنندگان مراسم افطاری در میدان استقلال از مقامات مربوطه که این رویداد را تسهیل کردند، از جمله وزارت اداره عمومی و شورای شهرداری کلمبو، تشکر کردند.

کد خبر 1259247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha