پاکی روح و معنویت اثر تربیتی نماز است

حجت الاسلام چراغی به بیان آثار و برکات فردی و اجتماعی نماز اشاره کرد و گفت: نماز سبب پاکی و تربیت درست فرزند می‌شود و در شکل‌گیری صحیح روابط اجتماعی مؤثر است.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، با تأکید بر ضرورت نهادینه سازی و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه به ویژه بین نسل جوان و نوجوان اظهارداشت: در این راستا باید از همه ظرفیت های فرهنگی، تبلیغی، رسانه ای و... استفاده شود.

 

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به آثار و برکات فردی و اجتماعی اقامه نماز، افزود: نماز باعث پاکی روح و دل انسان از کینه، حسادت و بخل می‌شود و طهارت و پاکی در زندگی را برای انسان به همراه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در روایت است که اثر تربیتی نماز پاکی روح و معنویت و تقرب به‌سوی خداوند است، عنوان کرد: کسی ‌که با خدا ارتباط دارد با غیر خدا ارتباطی نخواهد داشت و نماز سبب پاکی و تربیت درست فرزند می‌شود.

 

حجت الاسلام چراغی با تأکید بر ضرورت توجه خانواده در تربیت فرزند و نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز، بیان کرد: نماز در شکل‌گیری صحیح روابط اجتماعی مؤثر است.

 

وی با تأکید بر ضرورت توجه به اقامه نماز در مدارس، گفت:توجه به این مهم موجب تربیت صحیح فرزندان می‌شود و علاوه‌ بر این جایگاه تعلیم و تربیت را ارتقا می‌دهد، روابط معلم و دانش‌آموز را محترمانه می‌سازد.

 

کد خبر 1259261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha