حرمت ماه مبارک رمضان نگه داشته شود

همدمی با بیان‌اینکه حرمت ماه مبارک رمضان نگه داشته شود، گفت: نیروهای انتظامی و مرزبانی با روزه‌خواری در ملاعام برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، یاسر همدمی - دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا- امروز(سه‌شنبه، ۸ فروردین) در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال ۱۴۰۲، اظهارکرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و همه ما وظیفه داریم حرمت این ماه پر خیر و برکت را نگه داریم.

 

وی با بیان‌اینکه برخی ناهنجاری‌ها از جمله روزه‌خواری در ملاء عام مشاهده می‌شود، افزود: آستارا شهرستان مسافرپذیر است و هیچگونه مانعی نداریم اما حرمت ماه مبارک رمضان باید نگه داشته شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا با اشاره به اینکه در متون دینی هم تاکید شده افرادی که روزه نیستند هم باید حرمت ماه رمضان را نگه دارند و اندازه ضرورت در خلوت غذا بخورند، تصریح‌کرد: این درست نیست که افراد به بهانه مسافر بودن در کنار جاده‌ها، راه‌ها و معابر عمومی روزه‌خواری کنند و اسلام و قوانین چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

 

همدمی با تاکید بر اینکه مسئولان به این موضوع توجه جدی داشته باشند، گفت: نیروهای انتظامی و مرزبانی با این موضوعات برخورد کنند.

 

این مقام مسئول قضایی با بیان‌اینکه مسئولان در سال جدید به مسئله انفال و حقوق عامه توجه ویژه داشته باشند، افزود: حریم راه‌ها، رودخانه‌ها، برداشت غیر مجاز از معادن، جنگل‌ها، منابع طبیعی، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، حریم لوله‌های انتقال گاز جزء انفال و حقوق عامه است و مسئولان در این خصوص نظارت بیشتری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه همه این‌ها انفال و مربوط به بیت‌المال است که نه تنها متعلق به ما بلکه متعلق به نسل‌های آینده است و فرزندان ما نیز باید از این مواهب الهی بهره بگیرند، ادامه داد: همه ما به عنوان کارگزاران حاکمیت وظیفه و تکلیف داریم و اگر ما کوتاهی کنیم خودش ترک فعل و وظیفه است و به موجب قانون مسئول هستند.

 

همدمی خاطرنشان‌کرد: نیروهای انتظامی، نظامی، مرزبانی و امنیتی از این عملکرد و اقدامات در خصوص حفظ انفال قطعا کمک کردند و کمک می‌کنند و دستگاه قضایی با قوت و قدرت از این اقدام‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

کد خبر 1259273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha