لزوم تثبیت جایگاه انجمن‌های هنرهای نمایشی برای عقد تفاهم‌نامه‌های حمایتی

یاقوت‌پور، گفت: انتظار می‌رود با تصویب اساسنامه جدید و تثبیت جایگاه انجمن‌های هنرهای نمایشی، امکان بازگشت مجدد عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های حمایتی میسر شود تا بتوان همچنان به آینده هنر متعالی نمایش امیدوار بود.

محمد یاقوت‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، ضمن گرامیداشت روز جهانی تئاتر اظهار کرد: هنر متعالی نمایش و نقش‌آفرینان این هنر قدسی همواره پیشروتر از رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه زیستگاه خود گام برداشته و طی مسیر کرده‌اند.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، افزود: هنرمندان عرصه نمایش، جامعه مخاطب خود را متأثر و متفکر به اندیشه‌های متعالی تولیدات نمایشی فاخر خود کرده‌اند و این وجه بارز و شگرف تأثیرگذاری هنر متعالی نمایش است که باید برای حفظ طراوت و پویایی تولیدات فاخر نمایشی، همواره مورد حمایت ویژه متولیان امر قرار گیرد.

 

وی اذعان کرد: متأسفانه در ۲ سال اخیر این حمایت مورد غفلت قرار گرفته که استمرار این عدم حمایت از هنر قدسی نمایش می‌تواند مخاطراتی جبران ناپذیر برای تعالی فرهنگی جامعه رقم بزند.

 

یاقوت‌پور، تصریح کرد: علاوه بر مسئولیت حمایتی که بر دوش زمامداران و متولیان امر نسبت به ارج نهادن به نمایش و تکریم و بر عرش نشاندن هنرمندان فرهیخته آن است، ضرورت دارد هنرمندان فرزانه نمایش نیز قدر این موهبت الهی و قدرت تأثیرگذاری و تغییر دیدگاه و احساسات مخاطب را بدانند و همواره در وادی اخلاقیات و کمال‌گرایی طی طریق کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با تصویب اساسنامه جدید و تثبیت جایگاه انجمن‌های هنرهای نمایشی، امکان بازگشت مجدد عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های حمایتی که در این ۲ سال گذشته متأسفانه به صفر رسیده بود، میسر شود تا بتوان همچنان به آینده هنر متعالی نمایش امیدوار بود.

کد خبر 1259285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha