سال نو زنده شدن دوباره طبیعت و یادآور معاد است

حجت الاسلام حسینی رکاوندی گفت: سال نو رستاخیز طبیعت است که زنده شدن دوباره طبیعت و معاد را برای ما یادآوری می کند و با توجه به همزمانی طبیعت و ماه نزول قرآن باید برای زدودن گناهان از جان و پاکی ضمیر توجه ویژه ای اعمال شود.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی رکاوندی-امام جمعه موقت بهشهر- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: عید نوروز عید پذیرفته شده در قرآن است و بهار و سال نو یادآری قیامت و زنده شدن مردگان است که درختان مرده جان می گیرند و زنده می شوند.

 

وی افزود: بهار بیانگر زندگی و رستاخیر دوباره است و اینکه به یاد آوریم همانا که خداوند طبیعت را فراموش نکرده و دوباره زنده شان کرد، ما را هم فراموش نمی کند و باید با یاد خدا دل و جان مان را صیقل دهیم.

 

حجت الاسلام حسینی رکاوندی یادآور شد: سال شمسی ما با نوروز شروع شد که دارای آداب و رسوم خداپسندانه است و خانه تکانی، صله رحم، جشن و شادی، هدیه دادن، به سراغ بزرگترها رفتن، احترام به بزرگترها، دعا خواندن در کنار سفره هفت سین و.. که از تاکیدات مهم دین اسلام است در نوروز هم مورد سفارش است و انجام می شود.

 

وی گفت: سال نو رستاخیز طبیعت است که زنده شدن دوباره طبیعت و معاد را برای ما یادآوری می کند و با توجه به همزمانی طبیعت و ماه نزول قرآن باید برای زدودن گناهان از جان و پاکی ضمیر توجه ویژه ای اعمال شود.

 

امام جمعه موقت بهشهر افزود: دشمن به دنبال فتنه  و آتش است و باید از آتش افروزی جلوگیری کرد و در این ماه پر از خیر و برکت باید با دلی بیدار برای رشد و تعالی خود تلاش کرده و با عبرت آموزی از گذشته برای آینده ای بهتر برنامه ریزی کنیم.

 

وی یادآور شد: رمضان ماه پاکی است و امسال با توجه به اینکه همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن را داریم باید با خلوص نیت جان و دلمان را در این ماه خوبی ها و پاکی ها صیقل داده و به سمت پاکی بیشتر گام برداریم.

کد خبر 1259341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha