یک مسجد در لندن در ماه رمضان روزانه ۵۰۰ وعده افطاری توزیع می کند

مسجد مرکزی لندن در انگلیس در طول ماه مبارک رمضان روزانه ۵۰۰ وعده افطاری در میان نیازمندان توزیع می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، مسئولان مسجد مرکزی لندن با انرژی فراوان تلاش‌های خود را در ماه مبارک رمضان برای اطعام روزه داران و نیازمندان به کار گرفتند.

 

این مسجد به طور روزانه 500 وعده غذایی در طول مبارک رمضان برای بازدیدکنندگان این مسجد ونیازمندان به کمک مهیا می کند.

 

یکی از برگزارکنندگان طرح توزیع افطاری به روزه داران می گوید: این مسجد به طور مداوم این نوع کمپین‌ها را در طول سال برگزار می‌کند، اما در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد.

 

وی افزود: مهاجران و فقرا ونیازمندان از جمله افرادی هستند که از این افطاری بهره می‌برند. باوجود اینکه انگلیس کشوری ثروتمند است، تعداد نیازمندان به غذا زیاد است. این مسجد رمضان گذشته 45 هزار وعده افطاری توزیع کرد.

 

این  مسئول طرح توزیع افطاری ادامه داد: این مسجد از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون، هفته‌ای دو بار در بین 120 خانواده نیازمندسبدهایی حاوی مواد غذایی  توزیع می کند.

 

وی با اشاره به گسترش فقر در لندن گفت: تعدادی از بی خانمان‌ها مسلمان هستند. روزانه ده ها داوطلب برای تهیه و بسته بندی مواد غذایی برای توزیع بین نیازمندان فعالیت می کنند.  داوطلبان یک زنجیره انسانی تشکیل دادند که از بیرون مسجد تا داخل آن امتداد داشت تا کیسه‌ها و جعبه‌های کمک‌های اهدایی را که به خانه سالمندان سرازیر می‌شد، با هدف توزیع آن‌ها بین نیازمندان منتقل کنند.

 

 این مسئول گفت: کمپین‌های انجام شده توسط این مسجد چه از جانب داوطلبان، چه از سوی اهداکنندگان و چه از سوی مشارکت کنندگان مورد حمایت زیادی قرار می گیرد.

 

یک نظرسنجی توسط Hyphen که بر مسائل مسلمانان در بریتانیا و اروپا متمرکز است، بین 22 آوریل تا 10 مه 2022 فاش کرد: با وجود چالش‌های اجتماعی و افتصادی، ادغام مسلمانان در جامعه بریتانیا افزایش یافته است.

 

تعداد مسلمانان بریتانیا در سال 2017  نزدیک به دو میلیون و 800 هزار نفر رسید که معادل 4.4 درصد از کل جمعیت است.

کد خبر 1259352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha