تحول در حوزه فعالیت ‌های قرآنی اولویت‌ برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است

احمدی گفت: تحول در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت‌های قرآنی در راستای پیشبرد ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی اولویت‌ برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است.

پیام احمدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: تحول در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت‌های قرآنی در راستای پیشبرد ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی اولویت‌ برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های فعالان قرآنی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای اُستان می‌توان تحولات مهمی در حوزه فرهنگ، هنر و فعالیت‌های قرآنی اُستان ایجاد کرد.

افزود: تحول در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت‌های قرآنی در راستای پیشبرد ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی اولویت‌ برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است و با برنامه‌ریزی‌های لازم، به خوبی می‌توان از ظرفیت‌های فعالان مستعد قرآنی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای اُستان بهره گرفت.

 

وی ادامه داد: سال گذشته مسائل محوری در حوزه برنامه‌ریزی فرهنگی اُستان و تدوین آن شامل قرآن کریم با رویکرد جهاد تبیین، هویت، عفاف، حجاب و بانوی الگوی مسلمان ایرانی و مسائل نوظهور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری مدنظر قرار گرفت.

 

احمدی یادآور شد: آسیب‌شناسی و تدوین برنامه‌های عملیاتی مشخص، جهت رفع آسیب‌ها و کمبودها و همچنین هدایت صحیح منابع مالی و معنوی در جهت تحقق اهداف و اولویت‌ها نیز در برنامه‌ریزی فرهنگی استان انجام شد.

 

وی اظهار داشت: توجه به هم‌افزایی با نهادهای انقلابی، مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و توجه به تحقق عدالت فرهنگی در اُستان، مورد توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، در سفر رئیس‌جمهور در زمینه تحقق عدالت فرهنگی در اُستان از محل توسعه شهرستان‌های کوهرنگ و اندیکا مبلغ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه فرهنگی شهرستان کوهرنگ مصوب شد.

 

احمدی افزود: خلاقیت، نوآوری، شناسایی و تعیین اولویت‌ها و پرهیز از روزمرگی در مدیریت فرهنگی اُستان ضروری است و برگزاری نخستین جشنواره همسایه آسمان، متناسب با آسیب‌های اجتماعی اُستان در آذرماه سال گذشته نمونه‌ای از برنامه‌های دارای این شاخصه ‌ها است.

 

این مسئول فرهنگی استان تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود انسانی و فرهنگی اُستان و مشارکت نهادی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و به عنوان نمونه پارسال جشن میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر با عنوان «پدر مهربانی‌ها» و «جشن فجر ۴۴» با همکاری شهرداری شهرکرد انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نشست‌های بصیرتی و تبیینی با توجه به وقایع اخیر کشور با حضور استادان مدعو تشکیل شد و همایش بزرگ «دختران بام ایران» نیز با سخنرانی حاج حسین یکتا در شهرکرد برگزار شد.

 

احمدی یادآور شد: برگزاری سومین جشنواره اُستانی شعر داوار (مادرانه)، شرکت فعال در سیزدهمین جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی، برگزاری پنجمین همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ چهارمحال و بختیاری، برگزاری نخستین جشنواره عکس خدمت در شهرکرد، برگزاری جشن‌های غدیر، بانوی مهربان، پدر مهربانی‌ها و فجر ۴۴، اکران فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سینماهای غدیر و بهمن شهرکرد، برگزاری هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری و سی و چهارمین جشنواره تئاتر، نمایشگاه علوم قرآن در ماه مبارک رمضان از جمله فعالیت‌های یکساله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

 

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برنامه‌های فرهنگی دیگری نیز مانند برگزاری نخستین کنگره ۱۱ هزار شهید عشایری، برگزاری شب شعر شهدای ایل، همایش بین‌المللی عمان سامانی و برگزاری عصر و شب شعر عمان سامانی با حضور شاعران استان، برگزاری دومین جشنواره شعر و ترانه سوزو لردگان، برنامه ملی روایت مادری و آیین‌های رونمایی از کتاب‌های نویسندگان اُستان در سال گذشته مشارکت داشت.

 

به گفته وی، برگزاری کنسرت نمایش دلارام، سوگواره تعزیه استان، جشنواره تجسمی فجر و نمایشگاه علوم قرآنی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام یا تخصیص اعتبار شد.

 

کد خبر 1259359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha