عفاف و حجاب از شاخصه های جامعه اسلامی و دینی است

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه یکی از شاخصه ها و مولفه های جامعه اسلامی و دینی عفاف و حجاب است گفت: الزاما عفاف و حجاب جدای از قانون شرعی، قانون اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام سیدهادی موسوی-امام جمعه ماسال- ظهر امروز(چهارشنبه، 9فروردین) در جلسه کارگروه عفاف و حجاب شهرستان ماسال اظهار کرد: با این سرعتی که دشمن برای مبارزه با مقدسات در حال حرکت است ما با این آهسته حرکت کردن نمی توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه شرایطی که دشمن برای ما ایجاد کرده با این حرکات آهسته و بی شتاب و بی اثر راه به جایی نمی بریم افزود: باید مانور اصلی ما روی عفاف باشد زیرا تا عفاف نباشد حجابی هم نیست.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه حجاب و عفاف 2 مقوله ای هستند که وجه اشتراک دارند گفت: حجاب مربوط به ظاهر و عفاف مربوط به باطن، حجاب برونگرا و عفاف درونگرا است، حجاب نماد اعتقاد درونی و عفاف باورهای دینی در درون است، تا آن باورهای درونی محکم نشود نمادش هم در بیرون تجلی پیدا نمی کند.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه باید به سمت تحکیم باورهای دینی پیش برویم تصریح کرد: برای بسیاری از نسل های امروز جماعه این است که چرا باید حجاب داشته باشد و هنوز هم فلسفه ضرورت حجاب هنوز هم برای او تشریح نشده است و باورهای درونی او پرورش پیدا نکرده و ما موظفیم پرورش دهنده باورها و اعتقادات دینی او باشیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه ها و مولفه های جامعه اسلامی و دینی عفاف و حجاب است خاطرنشان کرد: الزاما عفاف و حجاب جدای از قانون شرعی، قانون اجتماعی است.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه نباید کار برای رفع تکلیف باشد اظهار کرد: عفاف و حجاب 2 بعد ایجابی و سلبی دارد، تا فرهنگ سازی و فرهنگ حجاب نهادینه نشود و کلی گویی کنیم، به هیچ جایی نمی رسیم.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه  هیچ یک از ادارات حق ارائه خدمات به کسانی که کشف حجاب کرده اند ندارند افزود: اینجا اروپا نیست که افراد هر طور می خواهند رفتار کنند.

کد خبر 1259384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha