کلید واژه اصلی حل مشکلات، تحقق سیاست ها و گفتمان اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام دیلم گفت: دشمن با محاصره اقتصادی و با پیوست جنگ شناختی سال ها است که اراده ها را نشانه گرفته است و کلید واژه اصلی حل مشکلات، تحقق سیاست ها و گفتمان اقتصاد مقاومتی است که باید درون زا و برون نگر باشد.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی با اشاره به پیام نوروزی و سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: معظم له با نگاهی، هوشمندانه و عالمانه موانع و راهکارهای اصلی تعالی نظام اسلامی را با رویکرد تحولی و توجه به سیر تمدنی در قامت انقلاب اسلامی بسیار دقیق تبیین و ترسیم کردند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه بر اساس منظومه راهبردی و فکری مقام معظم رهبری یکی از مهمترین رویکردها در کنار دستاوردهای عظیم انقلاب داشتن اقتصادی قوی است که متاسفانه محقق نشده است، افزود: تحقق این مسئله نیازمند همت مجدانه، مجاهدانه و عزمی انقلابی است.

 

وی خاظرنشان کرد: دشمن با محاصره اقتصادی و با پیوست جنگ شناختی سال ها است که اراده ها را نشانه گرفته است و کلید واژه اصلی حل مشکلات، تحقق سیاست ها و گفتمان اقتصاد مقاومتی است که باید درون زا و برون نگر باشد.

 

حجت الاسلام دیلمی، احصاء نظام مسائل، فرصت ها و تهدیدهای اقتصادی بوم هر استان و اولویت بندی برای حل آن در قالب تدوین سند تحولی جامع با استفاده از ظرفیت نخبگان و فعالان اقتصادی، هویت بخشی و شبکه سازی نخبگانی با محوریت حضور فعالان اقتصادی و حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه به تولید دانش اقتصادی، حمایت ویژه از تولید کالای داخلی با کیفیت و ایجاد بستر سالم رقابت، برخورد قاطع با قاچاق کالا و ارز و همچنین مفاسد اقتصادی و جلوگیری از ورود کالاهای تولید داخل کشور را از جمله الزامات تحقق این مسئله برشمرد.

 

وی ادامه داد: ترغیب و تشویق و بسترسازی سرمایه گذاری گسترده مردمی در عرصه اقتصاد و تولید و اتخاذ تدابیر هوشمندانه در راستای ایجاد ثبات در بازار، اصلاح ساختار اقتصادی معیوب چه در عرصه های مدیریتی و تولیدی با رویکرد تمدنی، توجه بخش های مهم تولیدی بویژه در عرصه کشاورزی و زیرساخت های تولیدی در کشور و ترویج و بسط دانش و فرهنگ اقتصاد مقاومتی با رویکرد تقویت اراده ها به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت از دیگر الزامات است.

 

 

 

 

کد خبر 1259497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha