رسیدن به آرمان های اسلام، مهم ترین هدف تشکیل جمهوری اسلامی بود

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه رسیدن به آرمان های اسلام، مهم ترین هدف تشکیل جمهوری اسلامی بود، گفت:غرب نمی‌خواهد که جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی موفق با حفظ استقلال در سطح دنیا معرفی شود.

حجت الاسلام علیرضا زارعی-امام جمعه بشرویه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به آیه ۳۶ سوره نحل خداوند تبارک و تعالی در مورد ارسال انبیا به سمت مردم دو هدف را معرفی می فرماید که ان اعبدوالله واجتنبوا الطاغوت و از این آیه شریفه می‌توان برداشت کرد که تشکیل نظام جمهوری اسلامی هم برای تحقق این هدف مهم بوده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: استقرار نظام اسلامی و مبارزه با طاغوت از مهم ترین اهداف جمهوری اسلامی است و این نظام کار خود را با تکیه بر دو رکن جمهوریت و اسلامیت کار خود را آغاز کرده است.

 

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم این نظام برای رسیدن به اهداف خود باید پنج مرحله را طی کند، افزود: این مراحل شامل تشکیل انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام اسلامی، تثبیت نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل کشور اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی است و ما مرحله انقلاب اسلامی و تشکیل آن را پشت سر گذاشتیم و در مرحله تشکیل دولت اسلامی و به تبع آن کشور اسلامی هستیم و با توکل بر خدا در مرحله ایجاد تمدن نوین اسلامی در سطح دنیا قرار خواهیم گرفت.

 

حجت الاسلام زارعی ادامه داد: جمهوری اسلامی به برخی از اهداف خود رسیده و در بعضی از آن‌ها توقف داشته است و آن نکته مهم این است که نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه ها در حال حرکت قرار دارد و به اهداف متعالی خود خواهد رسید.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم شکل گیری نظام جمهوری اسلامی، رسیدن به آرمان های اسلام و پیشرفت در امور زندگی مادی و معنوی بوده است، افزود: تا به حال تا حدود زیادی این مسئله میسر شده است و توجه جوانان به معنویت، نمازهای جماعت، نمازهای جمعه، اعتکاف و حضور در مراسم معنوی اربعین از پیشرفت های معنوی جمهوری اسلامی ایران است.

 

امام جمعه بشرویه در خصوص دشمنی غرب و استکبار با جمهوری اسلامی گفت: دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی به این جهت است که از روز شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی به لطف خدا، بیداری اسلامی در کشورهای مختلف هم رقم خورده و استکبار در خیلی از جاها منافع خود را در خطر دید است به طوری که در کشور عزیز ما منافع آمریکا به طور کلی از بین رفته و دست آن ها قطع شده است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: لذا در جاهای مختلف با شکست روبرو شده اما حقیقتی که غیرقابل پنهان نیست این است که جمهوری اسلامی روز به روز قوی تر می شود و ترس استکبار هم از قوی شدن جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام زارعی در پایان گفت‌: روز به روز پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف قابل درک برای دوستان و دشمنان است لذا یک جهت دشمنی استکبار و غرب با جمهوری اسلامی ممانعت از پیشرفت ها است و غرب نمی‌خواهد که جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی موفق با حفظ استقلال در سطح دنیا معرفی شود.

 

 

کد خبر 1259570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha