نمایش آثار قرآنی خوشنویسان پاکستان در لاهور

آثار هنری قرآنی خوشنویسان پاکستان در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با ایام بهار طبیعت و بهار معنویت، کارگاه خوشنویسی و نمایشگاه آثار هنری قرآنی با حضور هیرا اشرف؛ خوشنویس بین المللی، قاضی اظهر؛ استاد پیشکسوت خطاطی، قیصر علی؛ خوشنویس جوان و سرشناس پاکستان و خانم رابعه عاصم؛ استاد دانشگاه ملی هنر در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد.

کارگاه خطاطی زیر نظر استاد اشرف هیرا، خطاط معروف پاکستان برگزار و دانشجویان از دانشگاه‌های جی سی،‌ دانشگاه بانوان،‌ دانشگاه پنجاب و دانشکده ملی هنر در کارگاه شرکت کردند.

نمایشگاه خطاطی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری پاکستان و هنرآموزان سال‌های گذشته این نمایندگی به همراه خانواده آنان توسط جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی کشورمان و قاضی اظهر؛ خطاط سرشناس پاکستان گشایش یافت. 

روناس ضمن تقدیر از آثار هنری قرآنی خوشنویسان پاکستان اظهار داشت: تلفیق بهار طبیعت و قرآن با برگزاری نمایشگاه آثار اسلامی مزین شد که باعث لطافت روح و روان روزه داران و بازدید کنندگان از نمایشگاه می‌شود.

وی اظهار داشت: کارگاه امروز برای آشنایی هنرآموزان با خوشنویسی آیات قرانی و طراحی صفحات قرآنی بود و امیدوارم هنرآموزان به اندازه کافی از کارگاه بهره برده باشند.

وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور افزود: هنر خطاطی یکی از اشتراکات مهم بین دو کشور ایران و پاکستان است و برای توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور مسلمان و همسایه باید به این هنر بیشتر توجه کرد. 

وی «روز پاکستان» (که به مناسبت تصویب قطعنامه لاهور جهت تشکیل پاکستان اسلامی در ۲۳ مارس سال ۱۹۴۰ میلادی به تصویب رسیده و توسط مردم و حکومت پاکستان گرامی داشته می‌شود) را به ملت شریف و غیور پاکستان تبریک گفت و برای شهروندان این کشور بزرگ اسلامی پیشرفت روز افزون را آرزو کرد.

در پایان این نمایشگاه به هنرآموزانی که در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، دوره خطاطی را با موفقیت پشت سر گذرانده‌اند، گواهی پایان دوره خطاطی اهدا شد.  

کد خبر 1259578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha