تشکیل حکومت دینی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه مردم در ۱۲ فروردین سال ۵۸ به حکومت دینی جامعه رای مثبت دادند، گفت: حکومت دینی، دستاورد مهم انقلاب اسلامی است که با رای ۹۹ درصدی مردم به تثبیت رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری -امام جمعه بجنورد- امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و به دستور امام راحل برای مشخص شدن نوع حکمت، رفراندوم انجام شد که قریب به ۹۹درصد مردم به تشکیل حکومت اسلامی رای آری دادند.

 

وی با بیان اینکه امام راحل با ایمان خود به مردم، مردم را در مشخص شدن نوع حکومت مشارکت داد، افزود: انقلاب ما در هیچ کجای دنیا، نظیر و مانندی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه در ۱۲ آذر همان سال قانون اساسی توسط خبرگان تدوین و به رای مردم گذاشته شد، بیان کرد: مردم در این حوزه هم با قریب به ۹۹ درصد، رای آری دادند.


حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه مردم هم انقلاب کردند و هم نوع حکومت و قانون اساسی رو مشخص کردند، افزود: در صورتی که اسرائیل با آن همه ادعا و حمایت نظام استکباری، بعد از ۷۵ سال اما قانون اساسی ندارد.

 

وی با بیان اینکه تشکیل حکومت دینی، دستاورد مهم انقلاب اسلامی است که با رای ۹۹ درصدی مردم به تثبیت رسید، اظهارکرد: این حکومت در حقیقت ادامه راه ائمه اطهار علیهم السلام و احیای قصه امامت به جانشینی امام راحل و بعد از آن رهبری مقام معظم رهبری است.

 

امام جمعه بجنورد، استقلال کشور و عدم وابستگی به بیگانگان را دستاورد دیگر خواند و گفت: امروز ما در برخی حوزه‌ها از جمله حوزه علمی، پزشکی و دفاعی جزو ۱۰ کشور برتر جهان به شمار می‌رویم.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین با اشاره به دیگر مناسبت‌های هفته به سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در نیمه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: جود و بخشش و انفاق، از مهم‌ترین سجایای امام حسن علیه‌السلام است.

 

وی با بیان اینکه لطف و محبت امام حتی در مقابل کسانی که به ایشان بی‌حرمتی و بی‌توجهی داشتند، الگوی مهمی است، اظهارکرد: امام حسن مجتبی بارها کل اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه کرامت امام حسن، موجب شد تا روز ولادت ایشان به روز تکریم خیران نامگذاری شود، گفت: این نامگذاری تاکید بر این است که باید تلاش کنیم تعداد افراد خیّر در همه حوزه‌ها افزایش یابد.

 

امام جمعه بجنورد همچنین به سالروز وفات حضرت خدیجه سلام‌الله علیها اشاره کرد و گفت: ایشان هم مادر امت و هم مادر ائمه علیهم السلام بودند و فرزندی همچون فاطمه زهرا سلام‌الله علیها تربیت کردند که الگوی همه زنان و مردان است.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه، حامی پیامبر و موافع دین اسلام بود و اولین زنی بود که به پیامبر ایمان آورد، ادامه داد: این بانوی بزرگوار هرآنچه داشت در راه اسلام و خدمت به پیامبر هزینه کرد.


وی با بیان اینکه حضرت خدیجه همه ثروت خود را در حمایت از مسلمانان در شعب ابیطالب، هزینه کرد، گفت: این بانو با آنکه ثروتمندترین زن مکه بود اما در آخرین روزهای حیات خود، از مریضی و گرسنگی رحلت شهادت گونه کرد.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه پیام حضرت خدیجه و فاطمه زهرا، دینداری، ولایتمداری، عفت و حیا و حجاب است، تصریح کرد: باعث شرمندگی است که بانوان ما الگوهایی همچون این شخصیت‌ها داشته باشند و بی توجه به سیره و عمل آنان، کشف حجاب کنند.

 

 

 

کد خبر 1259593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha