مردم مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

عباسی با اشاره به اینکه مردم مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند گفت: رفراندوم جمهوری اسلامی بالاترین میزان مشارکت در انتخاب نوع حکومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، علیرضا عباسی طی سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه مهرشهر کرج با تبریک سالروز جمهوری اسلامی گفت: ملت ایران هرساله دوازدهم فروردین را که از اعیاد نظام جمهوری اسلامی گرامی می دارند.

 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین مشارکت در قالب رفراندوم اختصاص به جمهوری اسلامی ایران دارد، همه پرسی که در آن مردم به عنوان مظهر اقتدار جمهوری اسلامی نقش ایفاء کردند.

 

یکی از مطالبات بنیانگذار انقلاب اسلامی از مسئولان وقت این بود که همه پرسی جمهوری اسلامی را با مراجعه به آراء عمومی برای تعیین نوع حکومت در اولین فرصت انجام شود. به گونه ای که یک هفته از پیروزی جمهوری اسلامی ایران نگذشته بود که حضرت امام خمینی(ره) پیامی به معاون سیاسی وزیرکشور دولت موقت فرستادند که رفراندوم به کجا رسید؟ در جواب اینطور آمد که ما هنوز زیرساخت ها را نداریم و ماه ها این کار به زمان می برد. امام در پاسخ فرمودند که در اولین فرصت انجام دهید.

 

وی با اشاره به اینکه بعضی گروه ها در انتخابات رفراندوم جمهوری اسلامی شرکت نکردند و نمی خواستند نامی از اسلام و جمهوری اسلامی مطرح شود، بیان کرد: 98 و 2 دهم درصد طی روز دوازدهم فروردین به جمهوری اسلامی رأی آری دادند و تنها 145 هزار نفر رأی منفی دادند؛ از جمله گروه هایی که در این رفراندوم شرکت نکردند فدائیان خلق بودند که روز انتخابات دهم و یازدهم فروردین سال 58 در چندین استان کشور آشوب و هرج به مرج به راه انداختند.

 

عباسی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) در جریان انتخابات دوازدهم فروردین با قدردانی از حضور مردم در پیامی آورده اند که « خداوند خواسته است که مستضعفین بر روی زمین حکوکت کنند، من در این روز مبارک؛ روز امامت امت روز فتح و ظفر امت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می کنم». افتخار امام به این بود که مظهر اقتدار نظام مردم هستند.

 

به گفته عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ایران اسلامی در اولین انتخابات خود نشان داد که میان زن و مردم، میان اقلیت ها تفاوتی در حضور اجتماعی آنان نیست و همگان در این مشارکت نقش ویژه ای دارند. بیش از چهل انتخابات پس از رفراندوم نظام جمهوری در ایران برگزار شد و تمامی ارکان نظام و مسئولان نظام با واسطه و بی واسطه با رأی مردم انتخاب می شوند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان البرز بیان کرد: اگر به دنیا مراجعه کنیم خواهیم دید که در آمریکا، انگلیس و ... هرگز رفراندومی با عنوان تغییر نظام حکومت وجود نداشته است، حتی در کشورهای به اصطلاح انقلابی هیچ رجوعی به افکار عمومی برای تعیین نوع حکومت وجود ندارد.

 

توجه به 2 انقلاب روسیه و فرانسه از دیگر محورهای سخنان عباسی در خطبه های نماز جمعه مهرشهر کرج بود که در این خصوص اظهار کرد: انقلاب روسیه وقتی پیروز شد یک مجلس موسسان تشکیل شد که این مجلس برای نوع حکومت تصمیم گیری کند، که کمونیست اجازه نداد این مجلس ادامه کار دهد و نمایندگان مردم نوع حکومت را تعیین کنند. انقلاب دیگر انقلاب فرانسه بود، که یک دوره وحشت و سپس دوره هیئت مدیره ای شکل گرفت. سپس امپراطوری ناپلئون را به رأی گذاشتند و مردم به این امپراطوری رأی دادند.

 

نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حفظ و تثبیت جمهوریت و اسلامیت نظام یک تکلیف و وظیفه شرعی است؛ در اتفاق های اخیر شاهد بودیم که با حجاب به عنوان نماد اسلام مورد هجمه قرار گرفت.

 

عضو مجمع نمایندگان استان البرز در پایان با تقدیر از بیانیه تبیین وزارت کشور توضیح داد: انتظار می رود مسئولان اجرایی و ایجابی به ویژه نمایندگان مجلس در زمینه پیاده سازی عفاف و حجاب به وظیفه خود عمل کنند به ویژه 32 دستگاه اجرایی کشور در زمینه مسئله حجاب و عفاف تکالیف معینی دارند که باید خود را نسبت به آن مسئول بدانند.

 

 

 

کد خبر 1259623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha