رأی قاطع ملت به جمهوری اسلامی، ریشه در اعتقاد به حکومت حق و عدل دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: رأی قاطع ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین، ریشه در اعتقاد دیرینه مردم ما به حکومت حق و عدل دارد.

حامد نیکونهاد-عضو هیئت علمی دانشگاه قم- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن گرامیداشت روز 12 فروردین به عنوان "روز جمهوری اسلامی" اظهار داشت: همان طور که در اصل اول قانون اساسی نیز به تصریح بیان شده، جمهوری اسلامی حکومتی است که برپایه اعتقاد دیرینه‌ مردم ما به حاکمیت حق و عدل شکل گرفته و لذا رأی قاطع مردم در دوازدهم فردوردین ماه به چنین نظامی، نشان دهنده همین باور و اعتقاد راسخ است.

 

وی افزود: بر این اساس باید گفت که نظام جمهوری اسلامی، نتیجه مجاهدت مردمی انقلابی است که برپایه آموزه های ناب دینی و با تبعیت از ولایت فقیه شکل گرفته و امروز با وجود همه دشمنی ها و البته برخی ضعف ها در داخل حکومت، مقتدر و باصلابت به راه خود ادامه می دهد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: در تاریخ ایران برای نخستین بار نوع نظام سیاسی کشور به همه پرسی گذاشته شد و مردم با رای خود یک نظام سیاسی دین‌مدار اسلامی شیعی و دموکراسی را انتخاب کردند.

 

این استاد دانشگاه همچنین تصریح کرد: در چنین نظامی یکی از اصول بسیار مهم پیوند مردم با دین و حاکمیت دینی است و این که جمهوریت و اسلامیت هر دو واجد اهمیت می باشند و نباید یکی از آن ها تضعیف شود.

 

وی بیان داشت: آن چه مسلم است این که تقویت نظام جمهوری اسلامی در سایه نگاه انقلابی و رویکرد جهادی مردم و مسئولان میسر است و این که همه در تبعیت از مقام معظم رهبری با وحدت و همدلی ملی در صحنه حاضر باشیم و از مشکلات و فشارها و تهدیدهای دشمنان نهراسیم.

کد خبر 1259683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha