حضرت خدیجه (س) به تنهایی از اسلام و حقانیت پیامبر اکرم(ص) دفاع کرد

حجت‌الاسلام عرب خراسانی گفت: حضرت خدیجه کبری (س) به تنهایی از اسلام و حیثیت و حقانیت پیغمبر گرامی اسلام صل الله علیه و آله و سلم دفاع کرد.

حجت‌الاسلام عرب خراسانی - کارشناس مذهبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: نبی مکرم اسلام (ص) در وصف حضرت خدیجه کبری (س) می‌فرمود مثل و مانند او دیگر برای من نیامده است زیرا زمانی مرا تصدیق کرد که همه مردم مرا تکذیب کرده بودند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: حضرت خدیجه کبری (س) در شرایطی و جایگاهی از نبی مکرم اسلام (ص) حمایت کرد که نه اهل حجاز و نه بلاد اسلامی که در آینده شکل گرفت بلکه حتی در بین قریش و اقوام و بستگان پیغمبر اکرم (ص) نظیرش نبود و کسی حاضر نشد در آن شرایط خاص پیغمبر را یاری کند.

 

عرب خراسانی با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س) با جان و مال خود و سبقت در ایمانش حضرت محمد(س) را یاری نمود اضافه کرد: حضرت خدیجه کبری (س) اولین زن مسلمان بود و نام ایشان به عنوان اولین زنی که نماز را اقامه و با پیغمبر گرامی اسلام (س) بیعت نمود ثبت شد‌.

 

وی در ادامه یکی از موانع مهمی که در مسیر انسان قرار داشته و او را از رحمانیت خدای متعال دور می‌سازد را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: طبق فرموده قرآن کریم کتمان حق و حقیقت مانع بزرگی است که موجب می‌شود رحمانیت خداوند شامل حال انسان نشود.

 

این کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: در سوره مبارکه بقره آیه ۱۵۹ خدای متعال می‌فرماید آن کسانی که وقتی حق را می‌بینند و می‌شنوند اما کتمان میکنند اینها همان کسانی هستند که هم خدا آنان را مورد لعنت قرار می‌دهد و هم لعنت کنندگان حقیقی آنان را لعنت می‌کنند.

 

عرب خراسانی اضافه کرد: اگر ما به دنبال رحمت ویژه الهی می‌گردیم باید سر بزنگاه و آنجایی که چیزی حق است و حقانیت آن ثابت شده تمام قد از آن دفاع کنیم.

 

وی افزود: حضرت خدیجه کبری (س) بدون استثنا یکی از همان شخصیت‌هایی بودند که سر بزنگاه از حق و حقیقت دفاع کرده و ایمان راسخ پیدا کرد در واقع وجود نازنین حضرت خدیجه کبری (س) به تاریخ ثابت کرد آزادگی یک زن تا چه اندازه است و نشان داد یک زن چه کرامت و چه جایگاهی دارد.

 

این کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: در سه سالی که پیامبر اکرم (ص) و یارانش در شعب ابی طالب محاصره اقتصادی بودند چنان فشاری به آنان وارد شد که خود پیغمبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید اگر در آن موقعیت حساس زحمات، تلاش‌ها و انفاق حضرت خدیجه کبری (س) نبود شاید اصلا اثری از اسلام باقی نمی‌ماند.

 

عرب خراسانی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه کبری (س) نه تنها به تنهایی از اسلام و حیثیت و حقانیت پیغمبر گرامی اسلام صل الله علیه و آله و سلم دفاع کرد بلکه این الگو را به فرزند خود حضرت فاطمه زهرا (س) نیز انتقال داد تا ایشان هم روزی تک و تنها در مدینه از حقانیت امیرالمومنین علی (ع) دفاع کند.

 

کد خبر 1259755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha