هیچ مبنایی محکم تر از قرآن در حوزه جهاد تبیین نداریم

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی و هدایت انسانهاست، گفت: هیچ مبنایی محکم تر از قرآن در حوزه جهاد تبیین نداریم.

حجت الاسلام سید محسن محمودی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و موسسات دولتی سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی و هدایت انسانهاست و هر کسی می تواند با یک نگاه به آن بهره های کافی را از آیات الهی ببرد، گفت: تاریخ، قصص، سرنوشت گذشتگان، پیشگویی ها و خبرهای علمی قرآن همگی می توانند در بحث جهاد تبیین برای ما کاربرد داشته باشند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه در حوزه جهاد تبیین مبنای ما باید مبنای محکمی باشد، گفت: در این مسیر چه مبنایی محکمتر از مبانی قرآن کریم که وحی است و در کنار آن سیره اهل بیت (ع) هم قرار دارد.

 

 

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه کارشناسان باید در حوزه جهاد تبیین از مبانی قرآن، تاریخ، تعالیم حیات بخش و سنت هایی که خداوند متعال در قرآن کریم بیان کرده است، بهره ببرند، ادامه داد: برای روشنگری باید از این مبانی استفاده لازم را ببریم.

 

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در توضیح بیشتر در این زمینه به ارائه مثالی پرداخت و گفت: اگر می خواهیم گشایشی در امور ایجاد شود یا گرانی نباشد و آرامش و امنیت در جامعه حاکم باشد می توانیم از مبانی قرآنی استفاده کنیم. چرا که قرآن کریم برای تک تک این امور راهکارهای اخلاقی، معرفتی و دینی دارد.

 

 

وی در ادامه درباره شعار این دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با عنوان «میخوانمت» گفت: می خوانمت از دو جهت کاربرد دارد یکی اینکه تلاوت قرآن از سوی بنده در واقع گفت و شنود دو طرفه خداوند با بنده و بنده با خداوند و از طرف دیگر یکی از ملاک های نیز مسلمانی انس با قرآن است.

 

حجت الاسلام محمودی در خاتمه با تشکر از فعالیت های خبرگزاری شبستان در حوزه قرآن و دین گفت: این خبرگزاری می تواند در حوزه بسط مفاهیم مسجدی و قرآنی مثمر ثمر و تاثیرگذار باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1259787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha