چاپ کتاب‌های درسی با کاغذ تولید داخلی موجب تقویت روحیه امید و خودباوری در دانش آموزان می‌شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه پویایی تولید و صنعت در کشور مهم است اما تاثیرات فرهنگی و تربیتی که تولید داخلی درنسل نو دارد به مراتب مهم تر است، گفت: چاپ کتاب های درسی باکاغذ تولید داخلی موجب تقویت روحیه امید و خودباوری در دانش آموزان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران- امروز(۱۴فروردین) در نشست نوروزی با امید نیک نژاد، مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ استان مازندران به شعار سال مبنی برمهار تورم رشد تولید اشاره و اظهار کرد: تحقق این مهم در صنعت چوب و کاغذ مازندران بعنوان بزرگترین تولید کننده کاغذ در خاورمیانه مورد انتظار است.

 

وی با بیان اینکه پویای این صنعت مادر در این خطه از شمال کشور باید مورد توجه بیش از پیش باشد، افزود: کاغذ کیفی داشتند برای رشد مراکز علمی، فرهنگی و ... مهم و اساسی است که باید در این شرکت تولید شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه نیاز به کاغذ در عصر جدید انکار ناپذیر است، گفت: اینکه دانش آموز و دانشجو مشاهده کند که کتاب های درسی با کاغذ تولید داخل چاپ شده در تربیت این نسل و پرورش هویت ایرانی اسلامی شان تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه هرچه مظاهر وارداتی غربی از قبیل فرهنگ و صنعت بیشتر استفاده کنیم به موازات آن اعجاب و شیفتگی در مقابل رهاورد های پوشالی غربی در جان فرزندان ما بیشتر می نشیند و نسل نو متعبد نسبت به فرهنگ غرب پرورش می یابند، ادامه داد: اگر فرزندان این مرز و بوم مشاهده کنند که پوشاک، کیف و کفش و کتاب آنها تولید داخل است روحیه خودباوری را در آنها تقویت می کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: پویایی تولید و صنعت مهم و اساسی است اما پیوست ها و تاثیرات فرهنگی و تربیتی که تولید داخلی در نسل نو دارد به مراتب مهم تر است.

 

وی با بیان اینکه شرکت چوب و کاغذ مازندران باید بدور از سیاست بازی و جناح بازی به رشد تولید بیاندیشد،‌گفت: بسیار جای تاسف دارد که باوجود این شرکت در کشور مسئولین در اندیشه واردات باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه بهانه تراشی  در خصوص کاغذ تولید مازندران، برای واردکردن کاغذ به کشور زیبنده نیست، افزود: باید مسئولین کمک کنند تا کاغذ مازندان از کیفیت مطلوبی برخوردار شود.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم در دولت انقلابی سیزدهم شاهد خرید کاغذ مازندران برای چاپ کتاب های درسی دانش آموزان این کشور هستیم،‌گفت: امید است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای مصرف زیر مجموعه از کاغذ مازندران بهره مند شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم مبارزه با فساد در بخش تولید و عرضه کاغذ مازندران تاکید کرد و افزود: نظارت بر کیفیت مواد اولیه با هدف تولید مطلوب مورد توجه مسئولین چوب و کاغذ مازندران باشد.

 

وی با بیان اینکه تعهدات اخلاقی و دینی و فرهنگی باید مورد توجه کارکنان این شرکت باشد،‌گفت: برکات مادی ذیل توجهات معنوی رقم خواهد خورد.

 

به گزارش شبستان،‌طبق آمار رسمی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بر اساس توافق و قراردادی که با وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم منعقد کرد موظف شد که ۳۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر را برای کتاب های درسی تولید کند.

کد خبر 1259858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha